Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:44:25 GMT

اگزما الهام بخش تولید نوع جدید واکسن آنفلونزا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۰۲

اگزما الهام بخش تولید نوع جدید واکسن آنفلونزا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، هیچ کس از واکسن و آمپول خوشش نمی آید. علاوه بر آن سرنگ ها خطری برای محیط زیست به حساب می آیند و  داروهای مایع نیز باید در یخچال نگهداری شوند.

اما به تازگی یک واکسن آنفلونزا ابداع شده که در حقیقت یک وصله پوستی است که هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. آزمایش های این وصله روی موش ها نیز موفقیت آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هم اکنون وصله هایی در بازار هستند که واکسن را به وسیله سوزن های ریز و از طریق پوست به بدن منتقل می کنند. این سوزن ها دارو را بدون درد به پوست منتقل می کنند. در مرحله بعد دارو وارد جریان خون می شود.

 به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر تولید این سوزن های ریز در مقیاس تجاری چالش برانگیز است. در همین راستا گروهی از محققان این مرکز  یک وصله پوستی ابداع کرده اند که بدون استفاده از سوزن های ریز دارو را به بدن منتقل می کند. مکانیسم انتقال دارو در این وصله با الهام از بیماری پوستی اگزما ابداع شده است.

 اگزما زمانی اتفاق می افتد که فقدان پروتئینی به نام claudin-1 سبب می شود پوست نفوذپذیرتر شود. به این ترتیب آلرژن ها مانند گرده گل ها و  قارچ ها به راحتی وارد پوست می شوند. آلرژن، نوعی آنتی‌ژن است که باعث واکنش غیرطبیعی و شدید سیستم ایمنی می‌شوند.

دانشمندان متوجه شده اند می توان با  ایجاد نوعی نفوذپذیری موقت زیر وصله پوستی، واکسن را به پوست منتقل کرد.

 برای این منظور  آنها واکسن را با نوعی پپتید مصنوعی ترکیب کردند که پروتئین claudin-1را مهار می کند. در نتیجه مانع پوستی باز می شود و هنگامیکه وصله روی پوست قرار می گیرد، واکسن داخل بدن می شود. اما به محض برداشتن وصله،  نفوذپذیری پوست از بین می رود.

 این وصله به تنهایی اجازه  نمی دهد آلرژن وارد پوست شوند.

در آزمایشی به مدت سه ماه روزانه چند ساعت نمونه اولیه وصله ها روی بدن موش ها قرار گرفت.  دراین آزمایش هیچ مشکل پوستی برای موش ها به وجود نیامد و اثری از عوارض جانبی به چشم نخورد. 

با این وجود تاثیرگذاری وصله در موش هایی که  قبلا  واکسن آنفلونزا را دریافت کرده بودند، چندان  قابل توجه نبود. این امر نشان می دهد وصله های مذکور در تقویت سیستم ایمنی بدن نسبت به آنفلونزا تاثیرگذار هستند. اما آنها در نوزادانی که قبلا این واکسن را دریافت نکرده اند، چندان تاثیرگذار نیستند.

 این تحقیق در  Journal of Investigative Dermatology منتشر شده است.

کد خبر 4722040 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن آنفلونزای پرندگان دارو اگزما تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان موبایل امنیت اطلاعات گوگل هوش مصنوعی خودروی برقی فیس بوک تولید منظومه شمسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالا‌ها و محصولات تولید داخل کشور گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی رودبار در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۷۰۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این گردو‌های قاچاق را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.
فرمانده انتظامی رودبار گفت : متهم ۳۹ ساله که کالای قاچاق را از یکی از استان‌های غربی کشور به رشت حمل می‌کرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • کفش هایی با الهام از رم باستان (عکس)
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است