Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس درباره باغ موزه دفاع مقدس گفت: شان و منزلت استان فارس بیش از این است و انتظار است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تکلیف این باغ موزه مشخص شود. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه برنامه‌های دفاع مقدس در استان فارس در 2 قالب اجرا می‌شود، اظهار داشت: دسته اول برنامه‌هایی است که در سطح استان و در شهرستان‌ها و دستگاه‌ها اجرا می‌شود و دسته دوم برنامه‌هایی با مرکزیت شیراز و توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های محوری و اساسی که با مرکزیت شیراز برگزار می‌شود، 33 برنامه است، گفت: نخستین برنامه شاخص برپایی نمایشگاه ترکیبی با عنوان " اصحاب یمین" است که برای نخستین بار در جنوب شیراز برگزار می‌شود و ترکیبی از تاریخ معاصر ایران تاکنون، تجهیزات دفاعی قابل نمایش و رفتار اقشار و گروه‌های مختلف در دفاع مقدس است. 

سرهنگ کوشکی تصریح کرد: این نمایشگاه 31 شهریورماه به مدت 12 روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید مراجعه کنند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به برگزاری ویژه برنامه 10 شب با شهدا به صورت برنامه زنده تلویزیونی افزود: این 10 شب بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شده که در یک شب هم با عنوان شبی با ادبیات دفاع مقدس 10 جلد کتاب رونمایی می‌شود. 

سرهنگ کوشکی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه رادیویی که توسط صداوسیما برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری برنامه‌هی راویان دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور بخش دیگری از برنامه‌ها است که در رژه بخشی از تجهیزات دفاعی که قابل نمایش است، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: رونمایی از تمبر و شناسنامه شهدا، گردهمایی روحانیون ایثارگر که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند همچنین پیش یادواره سرداران آتش ویژه کسانی که در توپخانه فعالیت می‌کردند و در 4 شهرستان جهرم، کازرون، فسا و ممسنی برگزار می‌شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: علاوه بر برنامه عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا امسال برنامه پیاده‌روی از محل شهدای گمنام این اداره کل به سمت گلزار شهدا به صورت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برگزار می‌شود. 

سرهنگ کوشکی با اشاره به دیگر برنامه‌ها گفت: اجرای گروه سرود خیابانی و ویژه برنامه نکوداشت جهادگران دفاع مقدس ویژه مهندسی رزمی برگزار می‌شود که تاکنون توجهی به این موضوع نشده بود. 

وی با اشاره به برنامه مرکزی نکوداشت جامعه ایثارگری استان فارس گفت: استان فارس در زمان دفاع مقدس 220 هزار نفر رزمنده به جبهه اعزام کرده که معادل تعداد رزمندگان 7 استان بوده و در این برنامه نکوداشت با حضور یک چهارم رزمندگان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری همایش تجلیل از سرداران جنگ سخت و نرم خبر داد و افزود: این همایش همراه با پرده‌خوانی است. 

سرهنگ کوشکی با اشاره به لزوم معرفی شهدای شاخص استان تصریح کرد: 16 شهید شاخص استان به همراه اطلاعات آنها در سایت بارگذاری شده و بناست که ادارات در این ایام دفاع مقدس به عکس شهدا مزین شوند. 

بیش از 75 درصد از عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی انجام شدسردار کارگر: 10 باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال در کشور به بهره‌برداری می‌رسدباغ موزه دفاع مقدس استان فارس سال 99 تکمیل می‌شود

وی همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: شان و منزلت استان فارس بیش از این است و انتظار است که موزه‌ای که 8 سال است محتوا و ساختمانش آماده شده بهتر از این باشد که تلاش می‌کنیم با همراهی همه دستگاه‌ها این باغ موزه از مظلومیت خارج شود و امید است که تا پایان سال 1400 تکلیف این باغ موزه مشخص شود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین درباره دایره المعارف دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: کارهای اولیه انجام و اطلاعات اولیه و مصاحبه تاریخ شفاهی این امر انجام شده که امیدواریم با تحقق این امر استان فارس به یک قطب فرهنگی با محوریت دفاع مقدس تبدیل شود. 

وی همچنین با اشاره به 3 عنصر اساسی در طول انقلاب اسلامی که سبب شده ایران امروز به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی منطقه به حساب آید، بیان کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) از ابتدای انقلاب با روشنگری و هدایت انقلاب اسلامی را هدایت کردند و نفوذ معنوی انقلاب در جهان مرهون روشنگری‌ها و هدایت رهبری انقلاب است. 

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه عامل دوم مردم و عامل سوم پیشقراولان جهاد و شهادت است، خاطرنشان کرد: این 3 عامل سبب شده که ایران اسلامی امروز یک قدرت در منطقه باشد و باید در هفته دفاع مقدس اینها را تبیین کرد. 

وی با انتقاد از جریان حذف نام شهدا در برخی از شهرها گفت: با جریان منحوس و دورافتاده از ارزش‌های انقلاب اسلامی که به حذف نام شهدا می‌پردازند، به جد مقابله می‌کنیم و هر چند در استان فارس رخ نداده است اما تلاش می‌کنیم که این امر انجام نشود. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: کسانی که تحمل نام شهدا را ندارند از بی‌لیاقتی خودشان است در صورتی که در دیگر کشورها قهرمانان ملی تقدیر می‌شوند. 

انتهای پیام/

 

R41382/P4001/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است

آیت الله علم الهدی در دیدار با رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد گفت: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه‌ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه ۶۰ و ۷۰ نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن‌ها پیشی گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آن‌ها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

علم الهدی با بیان این که موزه‌های دفاع مقدس سنگر‌های ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان است افزود: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید، اما تحقق چشم انداز‌های فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست.

وی اضافه کرد: موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، ۲ زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهد می‌شوند.

علم الهدی افزود: بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسوولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه‌مندان باشد.

بهمن کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان افزود: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از هفت میلیون نفر در سال بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود ۲ سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرایند بازدید از مناطق عملیاتی جنوب دوباره درحال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است