Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@03:56:46 GMT

هزینه دریافت گواهینامه موتور کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۵۰

به گزارش صدای ایران از مهر، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به طرح‌های پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران اظهار کرد: در رابطه با ساماندهی موتورسیکلت‌سواران، دو کار اساسی باید انجام دهیم که با این دو کار می‌توانیم بحث گواهینامه موتورسیکلت‌سواران و همچنین پلاک موتورسیکلت‌ها را تا حدود زیادی ساماندهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۱۳۶ مرکز آموزشگاهی در کشور گواهینامه موتورسیکلت صادر می‌کنند که این آمار در حالی است که ما در کشور ۶ میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه داریم و این دو عدد اصلاً با هم همخوانی ندارند و باید تعداد این آموزشگاه ها را بیشتر کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: قرار است مرکز صدور پلیس راهنمایی و رانندگی طرح آمایش جدیدی ارائه کند که آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتور صادر می‌کنند، توسعه یابند؛ همچنین شرایط جدیدی را برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت اتخاذ کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به شرایط جدید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت گفت: یکی از شرایط جدیدی که می‌توانیم برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، کاهش قیمت گواهینامه موتورسیکلت است. اگر بتوانیم به یک شرایطی با توافق آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتورسیکلت می‌دهند، برسیم، سعی می‌کنیم هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت را کاهش دهیم تا علاقه‌ برای موتورسیکلت‌سواران جهت اخذ گواهینامه بیشتر شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها است در گذشته شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها خیلی صحیح و اصولی نبوده و نقص دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: همزمان که طرح تعویض پلاک‌های خودرو را انجام می‌دادیم، باید طرح تعویض پلاک‌های موتورسیکلت‌ها هم انجام می‌شد که وضعیت نقل و انتقال یا مالکیت موتورسیکلت‌ها ساماندهی شود اما متأسفانه این کار انجام نشد.

وی گفت: همچنین باید موتورهایی که فاقد پلاک بودند را منقوش به پلاک می‌کردیم یا موتورهایی که از طریق کارخانه به صورت کارتکسی واگذار شده بودند را باید به نام مالک می‌کردیم که متأسفانه این کارها در گذشته انجام نشده و الان سعی داریم تمهیداتی برای سرعت بخشیدن به شماره‌گذاری و مالکیت موتورسیکلت‌ها داشته باشیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار هادیانفر صدای ایران گواهینامه موتور سیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن عراقی زاده، ظهر چهارشنبه گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی استان کرمان در ایستگاه‌های توتوییه (از توابع بخش پاریز شهرستان سیرجان) ۲۸ میلیمتر، دهج (از توابع شهربابک) و کمسرخ (روستایی از توابع بخش راین) ۲۶ میلیمتر، بهادرآباد (از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب) ۲۵.۵ میلیمتر بوده است.

وی افزود: همچنین میزان بارندگی در باغ خوش (روستایی در دهستان سعادت‌آباد از توابع بخش پاریز) ۲۵ میلیمتر و بیدستان (روستایی از توابع خبر شهرستان بافت) ۲۳ میلیمتر بوده است.

کد خبر 6081096

دیگر خبرها

  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد