Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله جعفر سبحانی  مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس امور مالیاتی کشور و معاونان او، با بیان اینکه امروز درآمد‌های نفتی کشور با توجه به شرایط تحریم‌ها محدود شده است، گفت: همه ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و اداره کشور نیازمند درآمد است و امروز که درآمد‌های نفتی کشور از سوی خارج محدود شده، باید برای حل مشکل آن فکری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به سفارش حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر اظهار داشت: امام علی علیه السلام در توصیه به مالک برای دریافت مالیات از مردم، در ابتدا بر موضوع آبادانی تأکید فرمودند و این به این معناست که اگر مردم آبادی و عمران را دیدند در این صورت مالیات نیز پرداخت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: باید فرهنگ سازی در جامعه در زمینه مالیات به گونه‌ای باشد که مردم مالیات را یک نوع جریمه ندانند؛ بلکه آن را کاری حسنه و نیکو به شمار آورند.

او ضافه کرد: اگر مردم تأثیرات پرداخت مالیات را در کشور و زندگی خود احساس کردند در این صورت مشارکت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

در دریافت مالیات‌ها نیز باید طبقه بندی‌های لازم صورت گیرد

آیت الله سبحانی ابراز داشت: در دریافت مالیات‌ها نیز باید طبقه بندی‌های لازم صورت گیرد و می‌بایست مراعات حال افرادی که دارای درآمد‌های پایینی هستند انجام شود.

او همچنین عنوان کرد: امروز کشور دارای نیاز‌های ضروری است و دولت باید در هزینه کرد‌ها صرفه جویی لازم را داشته باشد و برخی از هزینه‌ها که دارای اولویت نیستند نباید انجام شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسافرت‌های خارجی بدون ضرورت باید کم شود و حتی المقدور با انجام تماس‌های تلفنی ارتباط‌ها را برقرار و مشکلات را مرتفع کرد.

او افزود: پس از انقلاب اسلامی تاکنون در راستای عمران و آبادانی کشور اقدامات بسیار چشمگیری توسط دولت‌ها صورت گرفته است و اگر مردم محل هزینه مالیات‌ها را بدانند مشارکت آن‌ها در پرداخت مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند.

آیت الله سبحانی اقدام اخیر سازمان امور مالیاتی کشور در ملزم کردن پزشکان به گذاشتن کارت خوان در مطلب‌ها را مناسب توصیف و ابراز امیدواری کرد تا این امر برای سایر مشاغل نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/الف

پیگیری گذاشتن کارت‌خوان در مطلب پزشکان اقدام مناسبی بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخن بزرگان مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی