Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای صیانت از جایگاه دانشجو و دانشگاه گفت: بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال کنند.

 دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اخباری در خصوص حضور فردی در کلاس‌های یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون دارا بودن شرایط دانشجویی و کلاهبرداری با این عنوان منتشر شده است، گفت: این موضوع موجبات نگرانی های جامعه دانشگاهی و همچنین مسئولین وزارت بهداشت را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی ضمن تاکید بر حساسیت این موضوع گفت: تمامی سعی همکاران ما در ستاد وزارت بهداشت و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد امنیت و جلوگیری از تخلف در آزمون ها و سایر امور آموزشی حوزه علوم پزشکی است.

وی اذعان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های عمومی و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این مقاطع از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرد و ضروری است تا تدابیر جدی برای پیشگیری از این قبیل تخلفات توسط مراجع ذیربط صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از تخلفات در آزمون ها اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه تنها متولی برگزاری آزمون و ورود دانشجو در مقاطع تکمیلی است و تدابیر جدی برای برگزاری مناسب و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این حوزه اتخاذ شده است.

وی به نقش مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی در پیشگیری از این تخلفات اشاره و عنوان کرد: طی نامه ای از دانشگاه ذیربط خواسته شده تا گزارش این مورد به وزارت بهداشت ارسال شود و متعاقبا اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

لاریجانی اظهار کرد: حضور افراد علاقمند در کلاسهای درسی دانشگاهی و بهره مندی از محضر اساتید با هماهنگی ایشان از زمانهای گذشته مرسوم بوده، ولیکن سوءاستفاده از این مسأله و تقلب و خدشه دار کردن جایگاه دانشجو و دانشگاه از این مجرا اصلا پذیرفته شده نبوده و با این موضوع برخورد می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال دانشجویان از خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل تابع قوانین و مقررات خاص خود است، گفت: در سال گذشته به منظور ارتقای کیفیت انتقالی، از متقاضیان مصاحبه حضوری به عمل آمد و این روال ادامه دارد. لذا تمامی تلاش برای پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت پذیرفته و پذیرش صرفا از مجرای مصاحبه و پس از احراز شرایط عمومی امکان پذیر است. البته تاکنون موارد نادری از تخلفات به این حوزه گزارش شده، که پس از بررسی های اولیه، مراتب به مراجع ذی ربط جهت طی مراحل قانونی ارجاع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام وبدا، وی تاکید کرد: ورود به رشته های علوم پزشکی در تمامی مقاطع تنها از طریق مبادی تعیین شده در قانون، که عمدتا از طریق برگزاری کنکور است، صورت می پذیرد و از مردم عزیز کشور خواهشمندیم چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند با گزارش آن به حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در برخورد با این موارد همکاری کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است