Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه تلاش دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های متعدد کمک کرده دلار از صحنه مبادلات ما حذف شود، گفت: در رایزنی‌های اخیری که با ترکیه و روسیه داشتیم، بحث اصلی این بود دو کشور هم از سوئیفت و هم از مبادله با دلار اجتناب کنند و با پول ملی مبادله کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره توافق با روسیه و حذف دلار از مبادلات دوجانبه گفت: تلاش دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های متعدد کمک کرده دلار از صحنه مبادلات ما حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین راستا در رایزنی‌هایی که اخیرا با ترکیه و روسیه داشتیم بحث اصلی این بود دو کشور هم از سوئیفت و هم از مبادله با دلار اجتناب کنند و با پول ملی مبادله کنیم. الان با ترکیه و عراق این کار را می‌کنیم و می‌توان این روند را توسعه داد.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در صحبت با رئیس‌جمهور روسیه گفتیم با توجه به اینکه ایران اخیرا عضو اتحادیه اوراسیا شده با همین سیستم امور بانکی با این ۶ کشور را انجام دهیم که مورد تایید آقای پوتین هم بود. در روابط بانکی کشور‌های منطقه شرایط جدیدی حاکم می‌شود و از پیام‌رسان‌های داخلی حجم مبادلات انجام می‌شود و سوئیفت نقشی در مبادلات نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همتی رئیس بانک مرکزی حذف دلار روابط ایران و ترکیه و روسیه سوئیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، در معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به «نشانی» مراجعه کنید.

کد خبر 6086331 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان