Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:29:49 GMT

برگزاری مراسم اربعین توسط مردم اثرگذاری بیشتری دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۰۹۳

برگزاری مراسم اربعین توسط مردم اثرگذاری بیشتری دارد

به گزارش ایرنا، همایون فلسفی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) در سرسرای اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، افزود:‌ در هیچ سازمانی منابع دولتی برای برگزاری مراسم اربعین تعریف نشده است و ما باید از ظرفیت مردم و خیرین استفاده کنیم و شرایط، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز را در حد توان برای این مراسم باشکوه فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه استان‌های معین آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، لرستان و همدان مکلف هستند تمام توان خود را برای کمک به استان کرمانشاه و توانمندسازی مرز خسروی بکار بگیرند تا بتوانیم پشتیبانی خوب و شایسته‌ای از زائرین داشته باشیم.

فلسفی، پیاده‌روی اربعین را یک نهضت جهانی دانست و اضافه کرد: این پیاده‌روی پیام عاشورا را به دشمنان اسلام و به جهان منتقل می‌کند و رسانه‌های دشمن نمی‌توانند این حرکت عظیم و مردمی را سانسور کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

۳۰۳۳/۳۲۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین اربعین حسینی مرز خسروی زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، گفت: راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات غرورآفرین سپاه علیه مواضع اسرائیل جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و نیز دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران مقتدر اسلامی به ویژه سپاه عظیم القدر و پاسخ دندان شکن به تجاوز رژیم کودک‌کش صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، راهپیمایی و تظاهرات سراسری پس از اقامه نمازجمعه 31 فروردین‌ماه همزمان و همگام با سایر هموطنان در اقصی نقاط کشور، در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از عموم مردم فهیم و غیور استان کرمانشاه دعوت می‌شود در این راهپیمایی و تظاهرات دشمن شکن حضوری باشکوه و حماسی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسالامی استان کرمانشاه، گفت: این مراسم در کرمانشاه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه از مسجد جامع تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق