Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان زنجان خبر داد و گفت: بخشی از بزرگراه زنجان- بیجار که مهمترین مسیر ارتباطی استان زنجان و کردستان است تا پایان آذرماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز (27 شهریورماه) به استان زنجان سفر کرد و با حضور در محل پروژه‌ها در جریان آخرین وضعیت اجرایی زیرساخت‌های حمل و نقل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از روند اجرای محور زنجان- بیجار بازدید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت این مسیر مواصلاتی در اتصال استان زنجان و کردستان گفت: این محور یکی از پر ترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان زنجان با استان کردستان و نزدیک‌ترین مسیر اتصال استان کردستان به مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود.

خادمی طول این محور را 140 کیلومتر اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این محور حدفاصل زنجان تا زرین آباد آغاز شده است و برنامه‌ریزی شده است تا در فصل کاری امسال 42 کیلومتر از این محدوده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح بخش دیگر این محور که در استان زنجان قرار دارد اظهار داشت: ادامه مسیر نیز تا کیلومتر 80 پروژه با پیشرفت فیزیکی 10 درصدی در حال اجرا است و قطعه پایانی باقیمانده در این استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از این بزرگراه علاوه بر تسهیل تردد در مسیر، موجب کاهش سوانح و افزایش ایمنی در محور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در این سفر همچنین از محور زنجان-دندی- تکاب بازدید کرد و در این خصوص گفت:‌ با توجه به موقعیت جغرافیایی زنجان، این استان شاهراه ارتباطی مرکز به غرب و شمالغرب کشورمحسوب می‌شود و به همین دلیل توسعه شبکه راه‌های ارتباطی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: محور زنجان- دندی با توجه به شرایط ذکر شده یکی از مهمترین محورهای ارتباطی در اتصال استان آذربایجان غربی به مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود.

خادمی ادامه داد: با توجه به وجود معادن متعدد در این استان به ویژه معادن سرب و روی انگوران و طلای زرشوران این محور می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات و افزایش ایمنی محور ایفا می‌کند.

معاون وزیر و راه و شهرسازی با اشاره به نقش این بزرگراه در توسعه صنعت گردشگری بیان داشت: این محور موجب تسهیل تردد به منطقه نمونه گردشگری تخت سلیمان است.

وی طول محور را 160 کیلومتر اعلام و اظهارد اشت: 125 کیلومتر از این محور در استان زنجان واقع شده است که 40 کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و 45 کیلومتر دیگر نیز در مرحله عملیات خاکی است.

وی از مشارکت در تامین مالی این پروژه از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران خبر داد و گفت: تکمیل این محور نقش موثری در حمل  مواد معدنی به مراکز مورد نظر دارد و به همین منظور شرکت ایمیدرو نسبت به تامین بخش از منابع مورد نیاز این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

خادمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است بخشی از این پروژه طی سال‌های 98 و 99 آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از حذف گردنه چایرلو واقع در محور زنجان-دندی-تکاب خبر داد و گفت: این گردنه که جزو سخت ترین و برف گیرترین گردنه های استان است طی عملیات بهسازی حذف خواهد شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: زنجان بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه

  عطاء اله اکبری در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این اداره کل از مجموع ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت تلاش دارد تا پایان سالجاری بیش از ۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با اعتبار۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: اگر چه بدهی به پیمانکاران حوزه راه این اداره کل از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است اما متعهد هستیم با وجود بدهی بالا، موضوع تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بویژه بزرگراه هستیم.

وی با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن بر تعهد این اداره کل در تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان