Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آبخیزداری یکی از راههای کارشناسی برای تامین بخشی از آب ، جلوگیری از فرسایش خاک  و ... در حوزه منابع طبیعی است که اجرای این فرآیند در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و در چند سال اخیر دولت تدبیر و امید با توجه به ضرورت اجرای این طرح ها اعتبارات ویژه ای را برای این منظور تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا سنگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین و ماه گذشته ابلاغ شده و قرار است در ۱۴ حوزه مدیریت آبخیز منطقه غرب مازندران هزینه شود.

وی توضیح داد: حدود ۲۵ میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری و بقیه نیز در بخش کاداستر ، جنگل کاری ، بنج مارک گذاری ، حفاظت و قرق هزینه خواهد شد .

این مسئول گفت: هم اکنون زمینه برای عملیاتی شدن این طرح از جمله تشریفات مناقصه ای و انتخاب و معرفی پیمانکار شروع شده و بر اساس بررسی های به عمل آمده در برخی از حوزه های آبخیز این طرح حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گستره حوزه آبخیز این منطقه را حدود ۱۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت که سال گذشته نیز حدود ۱۴ میلیارد و  ۸۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آبخیزداری در شش حوزه مدیریت آبخیزداری این منطقه اختصاص یافت و تمامی این طرح ها به بهره برداری رسید.  

سنگاری از کنترل سیل ، جلوگیری از فرسایش خاک ، ذخیره سازی آب ، کاداستر اراضی ، مبارزه با آفات و امراض ،‌بنج مارک ، سوخت رسانی ، استفاده از انرژی خورشیدی (گرمایش ) ، حفاظت و مشارکت های مردمی ، تولید نهال ، بذرکاری ، بذرپاشی ، تثبیت بیولوژیکی ، مکانیکی ، مستندسازی و استفاده از توان و ظرفیت جوامع محلی را جزو طرح های زیرمجموعه پروژه های آبخیزداری در این مناطق نام برد.

وی  گسترش دائمی روستاها و مناطق بالادست و بهره گیری از ظرفیت های مردمی را از مهم ترین اهداف اجرای چنین طرح هایی در این مناطق ذکر کرد و گفت که دراین حوزه باید فرهنگ سازی بیشتری انجام گیرد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر ، چنین اقداماتی با صرف این میزان اعتبار به مدت پنج سال در شهرستان های تنکابن ، عباس اباد ، رامسر ، کلاردشت ،‌چالوس و نوشهر انجام خواهد گرفت.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۲ هزار هکتار ، معادل ۹/۲۷ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.
۷۰۷۸ /۱۶۰۲/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخصیص اعتبار کارآمدی دولت منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد. - اخبار استانها -

مهرداد خزائی پول در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در نوشهر بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده از طریق دکتر نوبخت؛ رئیس محترم سازمان منابع طبیعی کشور، اکیپ ویژه ضربت با همکاری نیروهای منابع طبیعی و نیروهای امنیتی و انتظامی به همه مکان‌های اختفا و حمل چوب آلات سرکشی کرده و با شناسایی 5 نفر از قاچاقچیان چوب و کشف و ضبط 9 مترمکعب از چوب آلات قاچاق، پرونده قضایی قاچاقچیان چوب به دادسرای شهرستان ارسال شد.

وی گفت: کارگاه چوب‌بری برخی از این افراد که همسر « م.ر» از قاچاقچیان بزرگ و متخلف منطقه بوده، دارای بیش از 44 پرونده قضایی و سوابق تیراندازی و قمه کشی در دو راهی خرماچال ماشل آباد نیز بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران افزود: بر اساس آمار موجود در سال گذشته، 450 نفر افراد سودجو در این بخش دستگیر شدند، که 185 خودرو توقیفی در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران بود.

خزایی‌پول گفت: پیگیری‌های ویژه‌ای از طریق استاندار محترم استان مازندران و شورای تامین صورت پذیرفته که در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با مهم خواندن نقش دستگاه قضایی در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: درخواست ما از دستگاه قضایی برخورد قاطع و فوری با قاچاقچیان باندی است که علاوه بر به مخاطره انداختن امنیت زیستی و تخریب جنگل‌های فسیل هیرکانی سبب نگرانی مردم، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه را فراهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به کسی اجازه تعدی به عرصه‌های طبیعی را نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه 1504 و 139 رایگان بوده و در راستای برقراری ارتباط و تعامل هرچه بیشتر به منظور پاسخ‌گویی به گزارش‌های مردمی، افزایش مشارکت آحاد مردم و نیز تسریع در اقدامات حفاظتی به‌ویژه در مواقع اضطراری از جمله آتش‌سوزی در طبیعت، قاچاق چوب و تخریب و تصرف توسط افراد سودجو در اراضی منابع‌طبیعی راه‌اندازی شده و به صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
  • مدیریت رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی