Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد.

صالحی عمران در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه ارایه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر مأموریت تعریف شده به عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی و هدایت دانشجویان جهت حضور در بازار کار و صنعت، همچنین کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی یکسال اخیر شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای را تشکیل داده و ۴۱ برنامه درسی کاردانی پیوسته را بروزرسانی کرده است و آمار بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها بسیار پایین‌تر است.

جهانگیری نیز، این دانشگاه را یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور قلمداد کرد و افزود: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می‌تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیرو‌های حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه‌های اقتصادی فراهم نیست.

وی افزود: بایستی ارتباط دوسویه‌ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های مشترک، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند.

جهانگیری با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل شده است، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارایه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه، صادر کرد.

 

 

منبع:دانشگاه فنی و حرفه ای

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری بنگاه اقتصادی دانشگاه فنی حرفه ای مهارت آموزی استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است