Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی اربعین استان قزوین، محمدحسن ایرانخواه، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قزوین درباره خدمات اتوبوس‌رانی استان قزوین در ایام اربعین اظهار کرد: سال جاری باوجود حذف ویزا برای زائران انتظار می‌رود حدود سه میلیون و 500 هزار نفر رفت و همین تعداد زائر در مسیر برگشت به مدت 20 روز در مرزهای کشور تردد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزهای قصرشیرین، مهران، چزابه و شلمچه از تاریخ 15 مهرماه تا پنجم آبان‌ماه سال جاری برای ورود و خروج زائران بازگشایی خواهند شد که بیش‌از 70 درصد زائران از مرز مهران برای خروج و ورود به کشور استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قزوین بیان کرد: به‌منظور رفت‌وآمد زائرین حدود سه هزار دستگاه اتوبوس برای مناطق مرزی و خارج از مرز، همچنین حدود دو هزار دستگاه اتوبوس توسط سازمان شهری کشور (شهرداری‌های استان قزوین) برای زائران درنظر گرفته شده‌است.

وی گفت: کرایه رفت‌وآمدهای منطقه‌های مرزی در سال گذشته سه تا چهار هزار تومان بود که در سال جاری افزایش چندانی نخواهد داشت همچنین کرایه درون‌شهری و شهرها تا مرزهای کشور توسط مسئولین و طبق مصوبه تعیین می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: باوجود الحاق مسئولیت حمل‌ونقل زائرین کشور به استان قزوین حدود 500 دستگاه اتوبوس برای زائرین استان در منطقه مرزی مهران درنظر گرفته شده‌است، همچنین ورود و خروج زائرین استان قزوین از مرز مهران انجام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی قزوین عنوان کرد: سال گذشته حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائرین در نظر گرفته شده‌بود که باتوجه به افزایش تعداد زائرین امسال نسبت به سال گذشته حدود 1000 دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائرین افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به حذف ویزای زائران احتمال حضور 25 الی 30 میلیون زائر برای ورود و خروج از کشور وجود دارد که سازمان اتوبوس‌رانی و وزارت کشور برای خدمت‌رسانی به مردم آماده‌است و با ثبت تعداد زائرین در مرحله خروجی از مرز کشور برای زمان بازگشت زائرین خدمات مناسبی ارائه خواهد داد.

ایران‌خواه ادامه داد: از زائرین انتظار می‌رود برای ورود به مرزهای کشور از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای جابه‌جایی از مناطق شهری به مرز کشور از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند.

وی افزود: زائرین سفر خود را برای وارد شدن به خاک عراق به‌تدریج از پنج یا دهم مهرماه آغاز کنند و سفر خود را به‌روزهای بیست‌و ششم موکول نکنند، همچنین زائرین برای خروج از خاک عراق چند روز بعد از روز اربعین اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول در پایان بیان کرد: به علت حذف ویزای زائرین همراه داشتن پاسپورت و بیمه برای زائرین الزامی است، زیرا درصورت نداشتن پاسپورت و بیمه ورود زائرین تخلف محسوب شده و طبق قوانین کشور عراق به مجازات متخلفین رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: زائران اربعین ایکنا قزوین سفر به کربلا اربعین حسینی اتوبوسرانی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال

سید محمد مهدی تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: در کشور بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشت که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو، از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند، لذا سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می‌باشد، اقدام کرده است.

تقوی بیان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.

وی عنوان کرد: در روش دوم نیز بهره بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت ۵ سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد و در صورت نیاز به بروزرسانی خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین افزود: در روش سوم بهره بردار می‌تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می‌تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • هزینه سفر عمره حدود ۴۲ تا ۴۴ میلیون تومان است
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد