Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز پنجشنبه در گزارشی نوشت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران صراحتا گفته است که با هیچ مقامی در هیچ سطحی با آمریکا گفت و گو نمی شود.

این گزارش می افزاید که از دیدگاه رهبر ایران، نشستن بر سر میز مذاکره در شرایطی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده ، به معنای تسلیم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای انگلیش نیوز چین هم در این باره نوشته است: آنکه باعث تشدید تنش ها در منطقه و با ایران شده سیاست های آمریکا و اینکه این کشور می خواهد ایران را در بدترین شرایط اقتصادی قرار دهد.

این گزارش ادامه می دهد رهبر ایران به همین دلیل تاکید می کند اکنون وقت مذاکره نیست اگر این مذاکره انجام شود آمریکا آن را به مثابه موفقیت فشار حداکثری تعبیر می کند و درخواست های بیشتری از ایران خواهد داشت.

تارنمای چاینا ارگ می نویسد روابط آمریکا با ایران از زمانی پر تنش شد که ترامپ در ماه می سال قبل اعلام کرد کشورش از توافق بین المللی هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج می شود و به دنبال آن تحریم ها را دوباره علیه ایران فعال کرد.

این رسانه چینی می افزاید ایران بارها اعلام کرده است تحت فشارهایی از این دست تسلیم نخواهد شد و این دیدگاه را نه فقط رهبر بلکه دیگر مقام های ایرانی مورد تاکید قرار داده اند.

خبرگزاری شینهوا هم گزارش کرده است حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است کشورش تحت تحریم با آمریکا وارد گفت و گو نخواهد شد.

گزارش خبرگزاری رسمی چین حاکی است اگر قرار باشد طرفین گفت و گویی داشته باشد شرط آن این است که اول آمریکا به توافق هسته ای برگشته و تحریم ها را متوقف کند.

تلویزیون مرکزی چین گزارشی در این باره منتشر کرده و در آن آورده است در ایران از رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفته تا رییس جمهوری و وزیر خارجه و دیگر مقام ها بر این باورند که ایران تسلیم فشارهای سرسختانه و تحریم های آمریکا نخواهد شد.

این گزارش می افزاید که پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، تنش ها در منطقه بیشتر شده و آمریکا بار دیگر اقدام به پیشداوری کرده و ایران را مقصر دانسته است در این حال چین از همه طرف ها خواسته است خویشتنداری خود را حفظ کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم