Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:36:23 GMT

آمریکا در کنار فشار حداکثری، ادعای مذاکره دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۵۸۵

آمریکا در کنار فشار حداکثری، ادعای مذاکره دارد

سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: زمانی که آن‌ها بحث مذاکره را مطرح و اعلام می‌کنند قادر خواهیم بود مشکلات ایران را پس از مذاکره یک شبه حل کنیم و باوجود همه تعهدات جمهوری اسلامی،آمریکا ثابت کرد غیرقابل اعتماد ترین دولت دنیا است ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

رامین مهمان پرست، سخنگوی اسبق وزارت خارجه و سفیر پیشین کشورمان در لهستان و لیتوانی در خصوص بیانات صبح دیروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی و در هیچ مکانی صورت نمی‌گیرد، گفت: همان طور که بار‌ها مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره با آمریکا آن هم با کسانی که هیچ گاه در رویکردشان صداقت و حسن نیت مشاهده نشده است و برخلاف ادعایی که عنوان می‌کنند در طول چهل سال اخیر تمام فعالیت آن‌ها علیه ملت و منافع ملی بوده است، جایگاهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آمریکا در تاریخ معاصر عملکرد خوبی نداشته و سابقه ذهنی مردم ما هم نسبت به آن‌ها منفی و تاریک است، گفت:آمریکائی ها به ویژه در دوران اخیر فشار‌های غیرقانونی، غیرانسانی و غیرعقلانی علیه کشورمان اعمال کردند وبه دنبال آن بودند که در افکار عمومی ما را متهم به این کنند که دنبال سلاح کشتار جمعی و دسترسی به سلاح هسته‌ای هستیم و در این راستا به منابع جعلی استناد می‌کردند و مبنای اطلاعات آن‌ها منافقین بودند که اساسا دیدگاه‌های مشخصی دارند.

مهمان پرست تصریح کرد: بر همین اساس مسئولان کشورمان به منظور روشن شدن افکار عمومی مردم دنیا در خصوص بحث هسته‌ای مذاکراتی را شروع کردند که نمایندگان دولت آمریکا نیز در آن حضور داشتند و به این ترتیب بهانه از همه گرفته شد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه در مذاکرات ذکر شده عملکرد شفاف جمهوری اسلامی مشخص و واضح شد، گفت: در این مذاکرات نشان داده شد که جمهوری اسلامی به دنبال فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای است و آن را برای پیشرفت کشور خود ضروری می‌داند. در همین راستا جمهوری اسلامی نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را نیز پذیرفت و حتی برای نشان دادن حسن نیت خود قبول کردیم که بخشی از محدودیت‌ها را در فعالیت‌های هسته‌ای خود داشته باشیم تا آن‌ها به قول خودشان راستی آزمایی که به دنبال آن بودند را، به نتیجه برسانند.


باوجود همه تعهدات جمهوری اسلامی،آمریکا ثابت کرد غیرقابل اعتماد ترین دولت دنیا است


وی ادامه داد: علی رغم همه تعهداتی که جمهوری اسلامی به خوبی انجام داد، آمریکایی‌ها نشان دادند غیر قابل اعتمادترین دولت‌ها در دنیا هستند و به حرف و امضا و قول آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، چون زمانی که پای منافع شان به میان بیاید به سادگی معاهدات را زیر پا قرار می‌دهند و زیر قول شان می‌دهند و بر همین اساس هر جا احساس کنند با توسل به زور می‌توانند منافع کشور‌ها را قربانی کنند و برای خود منفعتی کسب کنند از این کار دریغ نمی‌کنند.

آمریکا از القای حل مشکلات در سایه مذاکره هدفی جز فریبکاری ندارد


مهمان پرست تذکرات مقام معظم رهبری در ایجاد هشدار نسبت به رویکرد آمریکا را بسیار سازنده و مثل همیشه روشن کننده افکار عمومی دانست و یادآور شد: شاید در ذهن برخی از مردم این تصور به وجود آمده باشد که ممکن است آمریکایی‌ها این بار بخواهند با صداقت پای میز مذاکره بیایند و ممکن است در این مذاکره گشایشی ایجاد شده و مشکلات کشور حل شود این‌ تلقین ها واقعا فریبی بیش نیست.


ایالات متحده در کنار فشار حداکثری، ادعای مذاکره دارد
سخنگوی اسبق وزارت خارجه تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها دنبال پیدا کردن راه حلی برای توسعه مناسبات خود با سایر کشور‌های مستقل هستند اولین اقدام شان باید دست برداشتن از دشمنی و دروغ پراکنی باشد آنها در حال حاضر توطئه‌های زیادی را در منطقه دنبال می‌کنند و به قول خودشان فشار حداکثری به ما وارد می‌کنند و جالب اینجاست که در کنار این فشار‌ها ادعای مذاکره نیز دارند.

وی با اشاره به بخش مهمی از سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه روز سه شنبه گفت: معظم له در این سخنان اشاره کردند که آمریکایی‌ها فقط می‌خواهند نشان دهند که مذاکره نتیجه فشار خواهد بود بر این اساس این طور وانمود می‌کنند که فشار‌ها موثر بوده و ملت و مسئولان کشور تسلیم شدند. در این زمان است که خواسته‌های خود را به کشور تحمیل می‌کنند.


مهمان پرست با تاکید بر اینکه ما باید از وضعیت به وجود آمده حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: ما باید در این شرایط تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و الان که مقامات آمریکایی فشار‌ها و تهدیدات را افزایش می‌دهند ما به دنبال راه حلی باشیم تا نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.

مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مشکلات کشور با تکیه بر جوانان و اصلاح ساختار اقتصادی -اداری حل خواهد شد

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ادامه داد: کشور در مسائل اقتصادی نباید آنچنان بهانه‌ای به دست دشمن بدهد که با تحریم نفت بخواهند به کشور فشار وارد کنند و به اعتقاد من بخش عمده‌ای از مشکلاتی که در کشور وجود دارد همان طور که رهبری نیز تاکید کردند با تکیه به مردم، جوانان و اصلاح ساختار‌های اداری و اقتصادی قابل رفع است.

وی با بیان اینکه جوانان ما نشان دادند موقعیی که تصمیم بگیرند در موضوعات مختلف از توانمندی و استعداد خود استفاده می‌کنند می‌توانند منشا تحولات بزرگ باشند گفت: ما توانایی این را داریم که همان طور که در حوزه دفاعی تکیه بر جوانان و دانش بومی ما را به نقطه‌ای رساند که با اقتدار از امنیت کشورمان دفاع کنیم حتما موضوعات اقتصادی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، به شرطی که راه را برای مردم و بخش خصوصی باز و از آن‌ها حمایت کنیم.

مهمانپرست ادامه داد: در این مسیر باید فرمایشات مقام معظم رهبری را با دقت اجرا کنیم مسئولین باید تمام نکاتی که معظم له در زمینه اصل 44 قانون اساسی، فعالیت بخش‌های خصوصی، توجه به تولید داخل و رونق تولید و صادرات و سرمایه گذاری داخلی بیان کرده اند را به درستی عملیاتی کنند و تحولی در بخش اقتصادی و اداری کشور ایجاد کنند آن زمان از موضع قدرت می‌توانیم طرف مذاکره کننده را بررسی و ارزیابی کنیم و نگران آن نباشیم که مقامات آمریکایی می‌خواهند تهدیداتی را علیه کشور اعمال کنند.

آمریکا با ترفند حل مشکلات با مذاکره، به‌دنبال ایجاد تفرقه میان مردم و دولت است/ تفرقه افکنی شاه کلید پیش برد اهداف آنهاست


سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه یکی از ترفند‌های مقامات آمریکایی ایجاد تفرقه و اختلاف است خاطر نشان کرد: زمانی که آن‌ها بحث مذاکره را مطرح و اعلام می‌کنند قادر خواهیم بود مشکلات ایران را پس از مذاکره یک شبه حل کنیم و به دنبال رفاه مردم ایران هستیم تنها دروغ‌های بزرگ و نمایانی می‌گویند که به واسطه آن‌ها به ایجاد اختلاف دامن بزنند.


سفیر پیشین کشورمان در لهستان و لیتوانی تصریح کرد: براین اساس ممکن است برخی از مردم به ذهن شان برسد که اگر مذاکره را بپذیریم مشکلات کشور حل خواهد شد. خیلی‌ها هم فکر می‌کنند چنین چیزی نیست و این تصور اشتباه است و همین مسئله به سادگی می‌تواند بین مردم و یا بین مسئولین اختلاف ایجاد کند.


وی در پایان تصریح کرد: ما همان طور که همیشه مقام معظم رهبری فرموده اند باید انسجام، یکپارچگی و دشمن شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و روش‌هایی که دشمن برای تفرقه از آن استفاده می‌کند را بشناسیم من فکر می‌کنم اقتدار کشور در سایه وحدت، فرماندهی، انسجام ملی و هم چنین در سایه تکیه بر جوانان و خلاقیت آن‌ها و تقویت بنیه‌های کشور تامین می‌شود و توطئه‌های دشمن نیز خنثی خواهد شد.

منبع : دانشجو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، در گفت وگو با این شبکه خبری مدعی شدند که نیروهای ارتش آمریکا چند فروند از پهپادهای ایرانی را که در حال حرکت در مسیر خود به سمت اهدافی در رژیم صهیونیستی بودند، رهگیری کرده‌اند.

به نوشته سی ان ان، این مقام‌های آمریکایی بدون اشاره به اینکه نظامیان این کشور چگونه و کجا این پهپادها را رهگیری کرده‌اند، ادعا کردند: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا در خاورمیانه برخی از پهپادهای ایرانی در حال حرکت به سمت (رژیم) اسرائیل را رهگیری کرده‌اند.

کد خبر 844113 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران
  • ادعای عجیب مسئول اینترنت: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰برابر می‌شود
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی