Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهراً معاونت عمرانی استانداری کردستان اصرار بر احداث پمپ بنزینی در بلوارد ارشاد سنندج دارد که به گفته ساکنان محل آلوده به رانت است و تعریف و توجیه قانونی ندارد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روز گذشته شهروندان بلوار ارشاد سنندج در تماس با سایت کردتودی از این رسانه خواستند تا موضوع ساخت پمپ بنزین در این بلوار را مورد بررسی قرار داده و اعتراضشان را انعکاس دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنها قرار است در بلوار ارشاد سنندج و کمی بالاتر از شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان و در محل ساختمان شرکت مینو و در مجاورت منازل مسکونی، جایگاه پمپ بنزین احداث شود. این جایگاه اگر احداث شود تقریبا در 20 متری جایگاه سی ان جی روبرو و 300 متری پمپ بنزین فیض آباد قرار می گیرد. ساکنان بلوار ارشاد می گویند شورای ترافیک و محیط زیست شهرستان نیز با آنها هم نظر هستند و ساخت جایگاه بنزین در آن محدوده توجیه قانونی ندارد. این جایگاه به نوعی زندگی ساکنین آن محدوده را از لحاظ خطر آتش سوزی و مشکلات زیست محیطی تحت تأثیر قرار می دهد و به گفته ساکنین، تجاوز و تعرض به حق و حقوق شهروندی است. مردم این محل معتقد هستند که احداث این جایگاه محل را به منطقه ای حادثه خیز تبدیل می کند و احتمال آتش سوزی در بیخ گوش منازل مسکونی را افزایش می دهد و همین موضع موجب ترس ساکنان محل شده است   یکی از ساکنین محل نیز از نقطه نظرات غیرکارشناسی شهردار سنندج گلایه مند بود و می گفت که شهردار عنوان کرده «تا حالا کی اتفاق افتاده که پمپ بنزینی در سنندج آتش بگیرد»!    وجود ساختمان زندان، جایگاه سی ان جی  و سایر مراکز دولتی و عدم وجود فضای سبز و تفریحی به اندازه کافی محیط نامناسبی برای ساکنان و به ویژه کودکان محل رقم زده و مردم محل معتقدند مسؤولان حال که پارک و فضای سبز ایجاد نمی کنند بر چالشهای آن هم اضافه نکنند!   ظاهراً شورای ترافیک، به دلیل حادثه خیز بودن مسیر، مخالف احداث این جایگاه بنزین است اما مردم محل معتقدند به هر دلیلی معاون عمرانی استاندار مصر است که باید این جایگاه احداث شود!    رسانه کردتودی از مسؤولین امر درخواست دارد که اگر احداث این جایگاه توجیه قانونی ندارد چرا بر ایجاد آن مصر هستند و اگر هم توجیه قانونی دارد اقدام به شفاف سازی کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت

تین نیوز

یک فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب شده و باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

به گزارس تین نیوز به نقل از اردشیر دادرس در گفت وگو با ایلنا، درباره اوضاع استفاده از سوخت سی ان جی اظهار داشت: ما اخیرا یک بسته حمایتی در زمینه سی ان جی نوشته و به دولت اعلام کرده ایم، منتظریم که مجلس جدید بعد از تشکیل بتواند راهکار اساسی در این حوزه اتخاذ کند که سی ان جی جایگزین ۱۵ میلیون لیتر بنزین شود و سقف مصرف این سوخت از ۲۵ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد. 

دادرس افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی که در پی کاهش درجه هوا در ماه پایانی سال گذشته رخ داد؛ خوشبختانه کاهش و محدودیت ارسال گاز به جایگاه های سی ان جی نداشته ایم، به عبارت دیگر ما در حوزه جایگاه های سی ان جی کمبود و قطعی گاز نداشته ایم، جز آنکه در برخی شهرهای استان خراسان رضوی تا حدی کمبود گاز داشتیم که به صورت مقطعی بوده است ولی در مجموع مشکل خاصی نداشتیم. 

این فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: مشکل اصلی سی ان جی عدم کارشناسی کارمزد جایگاه ها و عدم پرداخت کارمزد واقعی جایگاه ها است به طوری که اکنون بیش از ۳ ماه عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دلیل استقبال پایین از سوخت سی ان جی در کشور بیان داشت: عرف قیمت سی ان جی در دنیا ۲۰ درصد قیمت بنزین است اما  قیمت سی ان جی در ایران بالاست و با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب می شود و این یکی از مشکلات این حوزه است که باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

دادرس تاکید کرد: نرخ سی ان جی یکی از موارد عدم استقبال از این سوخت است بحث خودروها نیز موضوع مهمی است و آن اینکه خودروسازان هیچ برنامه ای برای تولید بیشتر خودروی سی ان جی سوز ندارند؛ اینها یک زنجیره هستند و همه به هم وابسته هستند که نهایتا منجر به این شده که مصرف سی ان جی در ایران پایین باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • نظارت بر پمپ بنزین ها و جایگاه‌های سی ان جی در البرز
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • توزیع روزانه ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه های عرضه دماوند