Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:۲۵ میلیارد تومان نیز سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ۱۶ شهرستان شمالی این استان اختصاص یافت.

"مهدی رحبی زاده" روز چهارشنبه در نشست خبری حول محور اجرای پروژه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود: این صندوق برای حمایت از بخش خصوصی است اما در چند سال گذشته برای امور زیربنایی کشور نیز اعتباراتی از این صندوق براساس دستور مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میانگین بارندگی استان کرمان را ۱۲۵ میلیمتر عنوان و تصریح کرد: این مقدار نصف میانگین بارندگی در کشور و تنها آب در دسترس این استان نزولات جوی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: حجم بارش‌های این استان ۱۸.۶ میلیارد مکعب است که بخشی از آن به خاک نفوذ می‌کند و ۷۰ درصد از این میزان تبخیر می‌شود.

وی مساحت حوضه آبخیز شمال استان کرمان را ۱۰.۵ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: تا پایان سال ۹۷ طرح‌های آبخیزداری در حدود ۱۱ درصد این سطح انجام شد که با اجرای این طرح‌ها موفق شدیم ۴۰۶.۵ میلیون مترمکعب روان آب را مدیریت کنیم و ۱۲۱.۵ میلیون مترمکعب آب را به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنیم.

رجبی زاده گفت: عملیات اجرای احداث ۶۹۲ سازه‌های سنگی ملاتی، خاکی و پروژه‌های پخش سیلاب از ابتدای شهریورماه آغاز شده که تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه این پروژه‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: تاکنون در ۸۸ درصد سطح حوضه آبخیزداری شمال استان اقدامی انجام نشده است و با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۱۲ درصد سطح حوزه آبخیزداری شمال استان کرمان ۴۲۴ میلیون مترمکعب آب را مدیریت کرده‌ایم و بیلان آب سفره‌های زیرزمینی این استان منفی ۸۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار طی ۱۰ سال فقط می‌شود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنیم که با توجه به ۸۰۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی سفره‌های زیرزمین استان کرمان با این تزریق هنوز ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب منفی داریم که باید این مقدار از طریق با مدیریت مصرف و سطح زیرکشت تامین کنیم اما تا کنون فقط ۱۳۰ میلیون مترمکعب توانستیم با سفره‌های زیرزمینی تزریق کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری و بذرکاری در سال‌جاری انجام خواهد شد و در سال‌ جاری برای ۱۱ هزار و ۶۸۲ هکتار کارهای مختلف مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگل در حال انجام است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد بیابان‌های کشور در استان کرمان قرار دارند و حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار این مقدار تحت فرسایش بادی است گفت: ۴۳۰ هزار هکتار در شمال استان کانون بحران فرسایش بادی وجود دارد که ۶۰ درصد آن در شرق استان کرمان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان به اعتباراتی که برای بیابان‌زدایی به شمال استان تخصیص یافته اشاره و عنوان کرد:۱۵۰ میلیارد تومان برای بخش بیابان سهم منابع طبیعی شمال استان کرمان است که ۳۵.۵ میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی است.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر