Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@14:37:33 GMT

برگزاری بیش از 3 هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۸۰۹

سردار عبدالله ملکی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: بیش از 3 هزار برنامه هفته مقدس در مازندران برگزار می شود.

وی با تشریح عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس شعار این هفته را "ماپیروزیم" اعلام کرد و گفت: یکشنبه  سی و یکم شهریور با عنوان "قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح" نامگذاری شده که در این روز با برگزاری رژه نیروهای مسلح قدرت و توانمندی این نیروها  در سراسر به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران، افزود: روز دوشنبه یکم مهر با عنوان " دانش پژوهی ، معرفت،جوانان و سربازان" نامگذاری شده که در این روز بازگشایی مدارس،دانشگاه ها را خواهیم داشت.

وی افزود: سه شنبه دوم مهر تحت عنوان " رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری " و چهارشنبه سوم مهر نیز با عنوان " بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه "نامگذاری شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: پنج شنبه چهارم مهر با عنوان " شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان " نامگذاری شده که در این روز عطرافشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و سهدای مدافع حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان صورت می گیرد.

وی " معنویت،وحدت ملی،خانواده و ورزش همگانی" را عنوان جمعه پنجم مهر برشمرد و گفت: در این روز همبستگی ملی و حضور باشکوه در نماز جمعه و همچنین ورزش عمومی و همگانی رقم خواهد خورد.

ملکی تصریح کرد: دیدار با 800 خانواده شهدا،پیشکسوتان و آزادگان در دستور کار هفته دفاع مقدس قرار دارد.

وی افزود: شنبه ششم مهر با عنوان " رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران" نامگذاری شده، که در این روز برنامه‌ هایی در جهت یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ "ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان" برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: همچنین از رزمندگان، جهادگران و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکشنبه هفتم مهر با عنوان "فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان " نامگذاری شده که در این روز همایش سراسری پیشکسوتان برگزار می شود.

ملکی افزود: یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این هفته تمرکز بر روی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از فضای مجازی است.

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران برگزاری یادواره شهدا با عناوین " آبروی محله،شهید محله" ،یادواره 33 شهید قطع نخاعی در استان و همایش زن در دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس نام برد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پیشکسوتان جوانان و نوجوانان خانواده دفاع مقدس نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌