Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@02:32:51 GMT

تردد روزانه 150 زائر اربعین از مرز خسروی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۸۲۱

تردد روزانه 150 زائر اربعین از مرز خسروی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه دومین روز از برگزاری هشتمین اجلاس مشترک مرزی با سپهبد حامد عبداله ابراهیم الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق گفت: در آستانه برگزاری اربعین آقا و سرورمان ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گرفته‌ایم و این حماسه باعث وحدت تمام مسلمانان جهان به ویژه مردم دو کشور ایران و عراق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مرز گسترده و مشترک ایران و عراق، افزود: مرزبانان موظف هستند برابر توافقات بین دو کشور، روابط مشترک را افزایش دهند تا بسترساز و تسهیل کننده تمام مراودات مرزی باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به امضای تفاهم نامه مرزی میان دو کشور، تصریح کرد: در این اجلاس بر کنترل مرزها، اجرای رزمایش‌های دریایی و هماهنگی بر تسهیل تردد زائران در ایام اربعین امام حسین (ع) تأکید شد.

سردار رضایی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، گفت: بازگشایی مرز خسروی اتفاق مبارکی است که به صورت رسمی با حضور وزیر دو کشور افتتاح شد؛ مطابق آمار، از زمان بازگشایی این مرز، روزانه 150 زائر از این مرز تردد می‌کنند که در سطح منطقه بی‌نظیر است.

وی کنترل مشترک مرزها در سال‌های گذشته را توفیق دانست و افزود: با توجه به حذف ویزا، اربعین امام حسین (ع) امسال نسبت به سال‌های گذشته تماشایی‌تر خواهد بود و به همین منظور توافق شد که روابط مرزی ما مستمر باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به سایر توافقات صورت گرفته در این اجلاس ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد تا مسابقات ورزشی با حضور دو کشور برگزار شود و تیم‌های مختلف ورزشی از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به شهر سلیمانیه عراق اعزام شوند که این موضوع هم نویدی بر روابط حسنه دو کشور است.

انتهای پیام/

20 / 20 فرمانده مرزبانی ناجا مرز خسروی زائران حسینی سردار قاسم رضایی تردد روزانه 150 زائر حسینی از مرز خسروی تفاهم‌نامه مرزی میان ایران و عراق مرز گسترده و مشترک  ایران و عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا مرز خسروی زائران حسینی سردار قاسم رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرزبانی خراسان رضوی، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم کلنگ زنی پروژه ۳۲ واحدی منازل سازمانی حضرت ولی عصر (عج) هنگ تایباد با حضور سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تحقق تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور جهت کمک به معیشت کارکنان فراجا بویژه مرزبانان این استان تعدادی منزل سازمانی در سطح این فرماندهی ساخته خواهد شد.

وی افزود: در نظر است ۷۲ باب واحد مسکونی در سال جاری جهت استفاده مرزبانان هنگ تایباد و خانواده گرانقدر آن‌ها ساخته شود که امروز آغاز ساخت پروژه ۳۲ واحدی که ساخت آن به پیمانکار بومی شهرستان واگذار شده، انجام شد. 

شجاع در ادامه به ساخت منازل سازمانی در شهرستان مرزی سرخس و شهر مشهد نیز اشاره و تصریح کرد: در حوزه شهرستان سرخس  و مشهد نیز برنامه ریزی خوبی انجام شده و ساخت چندین واحد سازمانی جهت استفاده همکاران سخت کوش و متعهد مرزبانی در دستور کار هست که انشالله بخشی از آن نیز در سال جاری ساخت آن آغاز خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی افزود: مرزبانان و خانواده محترم آن‌ها لایق بهترین‌ها هستند لذا تمام تلاشمان را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم به معیشت آن‌ها بویژه در حوزه منازل سازمانی تحقق بخشیم.

دیگر خبرها

  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • پیکر شهید مرزبانی در گلستان به خاک سپرده شد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی
  • کشف بیش از یک میلیون عدد داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • کشف محموله داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان