Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:36:47 GMT

15 درصد از تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است!

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۹۹۰

15 درصد از تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است!

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که 15 درصد از تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان با ایجاد مزاحمت‌های تلفنی، ماموران اورژانس را به محل کشانده و ماموریت کاذب ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا،، فرزاد رحمانی در نشست خبری، اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی از معضلات اصلی اورژانس محسوب می‌شود؛ چرا که با اعزام نیروها به یک ماموریت کاذب، پایگاه، خالی از نیرو شده و تعطیل می‌شود و اگر در مجاورت آن منطقه، حادثه‌ای رخ دهد، باید از سایر پایگاه‌ها نیرو اعزام کنیم که این امر نیز حضور ماموران بر بالین بیمار را زمان بر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از این تماس‌ها منجر به شکایت می‌شود ولی برخی نیز از طریق تلفن‌های بدون نام است که نمی‌توان فرد را شناسایی کرد ، در یکی از موارد فردی در طول یک روز ۲۵۰ بار به قصد مزاحمت با اورژانس تماس گرفته بود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به استقرار 105 پایگاه پیش بیمارستانی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: علاوه بر پایگاه‌های پیش بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و دو پایگاه هوایی در تبریز و میانه مستقر هستند.

وی با بیان این‌که براساس برنامه‌های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سال 97، پنج پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شد، گفت: آمبولانس اختصاصی نیز با تجهیزات مخصوص و متفاوت از سایر آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران روانی اختصاص داده‌ایم.

رحمانی با اشاره به توسعه‌ی پایگاه‌های پیش بیمارستانی در تبریز، گفت: امسال پایگاه امامیه، توانیر، عینالی و نصف راه را در تبریز توسعه می‌دهیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت آموزش‌های احیا برای عموم مردم جامعه، افزود: ارائه‌ی آموزش‌های احیای بیمار برای مردم ضروری است؛ این امر باعث افزایش شانس بیمار برای بقا می‌شود، عوامل اورژانس  در فاصله زمانی حدود سه تا 10 دقیقه بربالین بیمار حاضر می‌شوند در حالی که استاندارد جهانی 15 دقیقه است، معتقدم با گسترش آموزش احیا در بین مردم، نتایج مثبتی دریافت خواهیم کرد. 

وی از توزیع 13 آمبولانس دو دیفرانسیل در استان خبر داد و گفت: آمبولانس‌های دو دیفرانسیل در مناطق صعب العبور مستقر و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رحمانی بیان کرد: همکاران متخصص در پایگاه‌های اورژانس مستقر هستند، مردم می‌توانند با شماره گیری دو کد 247 و 724 که مخصوص بیماران قلبی و سکته‌ی مغزی است، نیروهای امدادی را به بالین بیمار حاضر کنند.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۵۶ هزار ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۹۵ ماموریت در تبریز و ۱۸ هزار و ۸۷۷ ماموریت در سایر شهرستان‌ها انجام شده است.  

رحمانی ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های اورژانس استان، ۴۴ هزار و ۸۸۷ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۱ هزار و ۷۱۵ مورد نیز ماموریت تصادفی بوده است.  

وی ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی، ۳۱ هزار و ۹۳۷ مورد در تبریز و ۱۲ هزار و ۹۵۰ ماموریت در سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی انجام شده است.  

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی ۲۲ هزار و ۱۷۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۴ هزار و ۱۳۲ نفر نیز در محل درمان شدند.  

رحمانی افزود: ۱۱ هزار و ۶۳۵ نفر از مصدومان تصادفی به مراکز درمانی منتقل و یک هزار  و ۳۲۲ نفر نیز در محل درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، دو هزار و ۸۰۶ مورد ماموریت قلبی، ۴۵۹ مورد سکته مغزی، یک هزار و ۴۶۴ مورد مشکل تنفسی، ۶۳۳ مورد سقوط از بلندی، ۴۵۹ مورد سوختگی و ۲۱۰ مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن انجام شده است.  

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۰۲ هزار و ۳۹۵ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد که از این تعداد ۸۱ هزار و ۵۹۵ ماموریت غیرتصادفی بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست