Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:39:14 GMT

تقویت ورزش‌های همگانی از اولویت‌های دولت است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۰۰۴

تقویت ورزش‌های همگانی از اولویت‌های دولت است

رقیه کرمانیان روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در اردکان افزود:  چنین همایش هایی، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس، نقش بسزایی در تقویت روحیه ملی دارد.
وی اضافه کرد: دوران ۸ سال دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری اوج افتخارات ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ دفاع مقدس بیش از هرچیز لازم است فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه را به ویژه برای نسل جوان تبیین کرد تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی است که مردم و قدرت ملی را باور دارد و اعتقاد دارد عامل اصلی توان رزمی، روحیه ملی و خود باوری است.  
کرمانیان اظهار داشت: اصلی ترین عامل تقویت این روحیه ملی، ارزش ها و باورهای دینی است،  نشر این ارزش های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر شهیدان قطعا تاثیر بسزایی در جوانان داشته و امید و روحیه ملی را تقویت می کند.  
این مسئول ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس از فرهنگ عاشورایی برآمده است و تقارن این ۲ واقعه فرصت مناسبی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
معاون فرماندار در ادامه بیان کرد: انجام همایش هایی با محوریت خانواده که در آن، چند نسل در کنار هم قرار می گیرند علاوه بر بالا بردن روحیه جمعی می تواند بستر بسیار مناسبی جهت انتقال فرهنگ ایستادگی نسل گذشته به نسل آینده باشد.
کرمانیان ضمن ابراز رضایت از چنین برنامه هایی، پیشنهاداتی جهت هرچه بهتر برگزار شدن این همایش ارائه کرد.

برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، مسابقات خانوادگی کتابخوانی، نمایشگاه آثار دفاع مقدس و اجرای سرودهایی با مضامین دفاع مقدس توسط کودکان و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه بررسی شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان فرمانداری اردکان هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد

فرهاد قائمیان در گفتگو با ستاد خبری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد. باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود. در همین راستا فرهاد قائمیان بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری این رویداد ملی درباره تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه و نقش موثر هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت نکاتی را مطرح کرد.

فرهاد قائمیان بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت درباره تهدیدات جمعیتی سال‌های آتی در ارتباط با پیری و میانسالی جمعیت گفت: هر چند سالمندان هم می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند اما آن نقش خلاقانه و ایده پردازانه‌ای که جوانان می‌توانند در پیشرفت کشور داشته باشند را ندارند.

وی با اشاره به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی گفت: ما نیاز داریم که دولت به تسهیلات بیمه‌ای و اعتبار، مداخلات پزشکی و سلامتی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به راحتی به فرزندآوری توجه کند و فرزندآوری را یکی از برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل خانواده‌ درنظر بگیرند.

مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند

وی با اشاره به نقش هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت گفت: باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد و جامعه را نسبت به تهدیدات پیری جمعیت آگاه کرد.

قائمیان با اشاره به زنگ خطرهای جمعیتی در کشور گفت: قانون جوانی جمعیت می‌تواند کمک کننده به برون رفت از بحران سالمندی باشد، البته این اتفاق با موج رسانه‌ای و تبلیغات درون و برون مرزی نیز خیلی مرتبط است چرا که ما باید تبلیغات مناسب در این راستا داشته باشیم، مطالعات جمعیتی هم باید هدفمند و براساس شرایط ما در برهه کنونی باشد و باید بتوانیم شعارهای مناسب دراین راستا تولید کنیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی هم برای ازدواج و هم فرزندآوری صحیح داشته باشند و با برنامه ریزی، قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود