Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:40:56 GMT

امام جمعه همدان: برخورد با فساد لازمه تحقق عدالت است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۰۶۸

امام جمعه همدان: برخورد با فساد لازمه تحقق عدالت است

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس کل دادگستری همدان افزود: مدیریت جامعه در عرصه تربیتی به دست خواص است و امام حسین(ع) سکوت در برابر ظلم را گناهی بزرگ دانستند. 

وی افزود: شاخصه مسئولیت پذیری در نظام اسلامی، حرکت در جبهه حق و خط فکری امام حسین(ع)، فریاد علیه ظلم، پرهیز از قدرت طلبی و دنیا طلبی است و مسئولان باید خود را با این ترازو بسنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: مسئولیت ها سراب هستند و نباید فریب اینها را بخوریم بلکه باید برای اجرای احکام الهی در جامعه تلاش شود. 

حجت الاسلام شعبانی موثق با طرح این سوال که چه کسی باید امنیت خاطر به مردم بدهد و در مقابل فساد بایستد گفت: رفع موانع در دست مسئولان قضائیه است. 

وی بیان کرد: برای دستیابی به عدالت اجتماعی و اقتصادی که حکومت ها دنبال آنها هستند باید مظلوم امنیت خاطر پیدا کند و در این راستا باید با فساد مقابله و موانع فساد رفع شود. 

امام جمعه همدان اظهار داشت: اگر یک قوه تلاش کند و دیگر نهادها همکاری نکنند راه فرار ایجاد می شود اما اگر مجموعه حاکمیت همکاری کنند عدالت محقق شود. 

حجت الاسلام شعبانی موثق ادامه داد: اگر ناهاهنگی باشد دست یابی به موفقیت دشوار می شود و همه باید با هم باشیم تا به عدالت دست یابیم. 

وی با عنوان اینکه برخی مواقع تعریف از فساد مختلف و متفاوت است این سوال را طرح کرد که وقتی یک مسئول بین قانون و رونق تولید گیر کند آیا می شود قوانین را در راستای رونق تولید نادیده بگیرد؟ اگر این کار بکند چه اتفاقی رخ می دهد؟ 

امام جمعه همدان ادامه داد: برخی مواقع اگر مسئولی برای رونق تولید بخواهد بر مدار قانون عمل و حرکت کند یک تولیدی چند ماه معطل می ماند، بنابراین نادیده گرفتن قوانین برای رونق تولید آیا یک فساد است؟ 

در این آیین که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، محمدرضا عدالتخواه رئیس سابق دادگستری استان کرمانشاه به عنوان رئیس کل دادگستری استان همدان معرفی شد. 

۷۵۲۶/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری همدان انتصاب قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و اقتدار کشور، نیاز است آثار نابی در قالب هنر تولید شود.
آیت الله عاملی تصریح کرد: استان اردبیل آداب و رسوم و آیین‌ها و فرهنگ خاصی دارد که باید در قالب هنر برای همگان تداعی شود و گذشت و احساسات و حس همدردی و هم نوعی خیران و انسان‌های بزرگ در قالب هنر معرفی شود.
در این دیار که با تجلیل از تعدادی از هنرمندان همراه بود، سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم از تولید پویانماییِ ۹۰ دقیقه‌ای شاه اسماعیل صفوی با همت هنرمندانِ استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است