Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دلایل اصلی مرگ و ناتوانی‌ها در آمریکا سکته مغزی است. اما برطرف کردن انسدادها و گرفتگی‌های رگ‌ها در 90 دقیقه‌ی ابتدایی درمان تا حد قابل توجهی می‌تواند احتمال زنده ماندن بیمار را افزایش دهد. این فرایند پیچیده است، با این حال نیاز به جراحان ماهری برای هدایت یک سیم نازک از طریق رگ‌های مغزی بیمار و به دنبال آن برطرف کردن و درمان لخته و گرفتگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها این سیم‌ها می‌توانند به رگ‌های مغزی آسیب وارد کنند بلکه در طی این فرایند جراحان در معرض اشعه فلوروسکوپی قرار می‌گیرند. هنوز جای پیشرفت بسیاری برای این فرایند وجود دارد. 

این مهندسان با بهره گیری از تخصص خود در زمینه هیدروژل های زیست سازگار بر پایه آب و استفاده از آهنربا برای دستکاری ماشینهای ساده، کرم رباتیکی را طراحی کرده‌اند که دارای یک هسته منعطف از جنس آلیاژ نیکل تیتانیوم است که می‌تواند پس از خم شدن به شکل اصلی خود بازگردد. سپس این هسته در یک خمیر پلاستیکی که ذرات مغناطیسی در آن قرار داشت، پوشیده شد و بعد از آن در یک لایه از هیدروژل پیچیده شد تا به کرم رباتیک اجازه دهد بدون ایجاد اصطکاک که موجب آسیب به رگها میشود، از درون آن‌ها عبور کند. 

gizmodo

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم رباتیک دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به سرپرستی محمدرضا جناب‌زاده مسئول انجمن علمی رباتیک دانشجویی این دانشگاه و ۱۳ عضو این تیم در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران موفق به کسب دو مقام Best design در خودرو پرنده و خودرو خودران این دوره از مسابقات شدند.

ربات‌های شرکت‌کننده از تیم YRA دانشگاه آزاد اسلامی یزد به علت قطعه‌سازی، مونتاژ و طراحی مکانیک خوب حائز شرایط Best design شدند.

این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت‌کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ برگزار شد و در روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه با اعلام تیم‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • هیدروژلی که ریزپلاستیک‌ها را از آب حذف می‌کند
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد
  • طراحی بهتر سلول‌های خورشیدی با نوعی ماده معدنی
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید