Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور گفت: در کشور تقریبا ۲۲ هزار واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند که حدود یک پنجم محصولات و فرآورده‌های تولیدی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، وحید مرندی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های امسال سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: نظارت بر اجرای فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، تعداد نمونه‌برداری و بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه و توزیع، در زمینه تدوین استاندارد، در زمینه تائید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی از جمله برنامه‌های سازمان ملی استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه سال‌های گذشته در زمینه تدوین‌ استاندارد، افزایش کمی استانداردها بود، امسال شیب افزایش استانداردها را کاهش داده‌ایم و تجدید نظر و بازنگری استانداردها را مورد توجه قرار داده‌ایم و سیاست جدیدی بود که بتوانیم استانداردهایی که چند سال از آنها گذشته با توجه به تغییر و تحول تکنولوژی، صنعت و براساس تغییر نیازهای مردم انجام دهیم.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور ادامه داد: در زمینه بازرسی و نمونه‌برداری، میزان بازرسی‌ها را نسبت به نمونه‌برداری افزایش دادیم، امسال برنامه اظهاریه انطباق را در سراسر کشور شروع کردیم به طوری که روش جدید ارزیابی انطباق در کشور است.

مرندی‌مقدم تصریح کرد: فاز نخست این برنامه شروع شده و مشکلات و آسیب‌شناسی ارزیابی انطباق را نیز در نشستی با حضور استان‌های هم‌جوار شروع کردیم، ارزیابی انطباق یک اقدام خوب در کشور بوده و  به رشد کیفیت در زمینه تولید کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، فضای اعتمادسازی برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود که در این فضا اظهارهای واحدهای تولیدی براساس تولید استاندارد کالا پذیرفته می‌شود و مسئولیت کنترل و نظارت در مرحله نخست برعهده واحدهای تولیدی است.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور تصریح کرد: بسترهای اجرای این برنامه فراهم شده تا امسال برای نخستین بار این برنامه در کشور در راستای کمک به رشد و توسعه اجرا شود.

2670 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد سیستم گرمایشی استاندارد ندارندمرکزی| حرکت به سمت استانداردهای خوداظهاری می‌تواند گره‌گشای مشکلات صنایع باشدتاکید پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بر جمع‌آوری سرعت‌گیرهای غیراستاندارد
مرندی‌مقدم ادامه داد: در زمینه نرخ استانداردسازی اقداماتی در سازمان ملی استاندارد برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود تا بتوانیم با عدد و رقم همانند نرخ تورم نمای کلی از وضعیت استاندارد و استانداردسازی به مخاطبان، مردم و مسئولان ارائه دهیم تا در زمینه روند استانداردسازی که مجموعه‌ای از تدوین استاندارد، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و سایر موارد و تاثیر این رقم در رونق تولید و صادرات است اطلاعات و آگاهی داشته باشند.

وی افزود: امسال بسته‌های حمایتی را در راستای تولید و صادرات ابلاغ کردیم که می‌تواند فرآیندهای صادراتی را تسریع و ماندگاری کالا را کاهش دهد، همچنین امتیازات و تسهیلاتی (در زمینه روند اجرای کار) در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهد.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور با اشاره به وجود 100 هزار واحد تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: در کشور تقریبا 22 هزار واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند که حدود یک پنجم محصولات و فرآورده‌های تولیدی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند و کنترل می‌شوند.

مرندی‌مقدم ادامه داد: اظهار انطباق به سایر واحدهای تولیدی که براساس قانون، الزامی برای رعایت استانداردها ندارند که در بند 24 اقتصاد مقاومتی هم این موضوع مطرح شده تولیدات کشور باید بر اساس استاندارد باشد، فضایی برای سایر تولیدکنندگان دارای کالاهای عدم مشمول استاندارد فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در استانداردهای بین‌المللی کشورها باید براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژی استانداردها را بومی‌سازی کنند، قوانین اصل استاندارد بین‌المللی در همه زمینه‌ها مشترک است به طوری که بیش از 90 درصد استانداردهای کشور مطابق استانداردهای بین‌المللی هستند.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور با اشاره به هدف از برگزاری گردهمایی‌های منطقه‌ای  بیان کرد: در این گردهمایی‌ها مشکلات و ابهامات در اجرای طرح‌های استاندارد و انتقادات و پیشنهادات مورد بررسی قرار می‌گیرد، در زمینه نظارت بر تجهیزات بازی در مهدهای کودک با سازمان بهزیستی همکاری‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مرندی‌مقدم با اشاره به نظارت بر مصالح ساختمانی در ساختما‌‎سازی گفت: مصالح ساختمانی یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌ها در سازمان ملی استاندارد است، خیلی از مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند که در کشور در زمینه بتن، سیمان، مقاطع فولادی و میلگرد مشکلی وجود ندارد که نقش تعیین کننده‌ای در سازه دارند.

وی ادامه داد: شن و ماسه و بلوک‌های سیمانی که واحد تولیدی ندارند استانداردناپذیر هستند که در اجرای استاندارد در این زمینه‌ها مشکل داریم، مهم‌ترین چالش استفاده از مصالح در ساختما‌سازی بوده که مسئولیت مهم سازمان نظام مهندسی است.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور تصریح کرد: نقطه آسیب در سازمان استاندارد کنترل در استاندارد مصالح ساختمانی است که نظام مهندسی در این زمینه باید توجه ویژه‌ای داشته و امیدواریم در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

مرندی‌مقدم عنوان کرد: در زمینه کالاهای مشمول استاندارد اجباری بیش از یک هزار قلم کالا قبل از خروج از کشور باید استاندارد شوند در زمینه واردات هم کنترل‌ها انجام می‌شود و گمرک موظف است قبل از خروج کالا مجوز استاندارد کالا را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات بازی در شهربازی‌ها در مرحله طراحی، ساخت و نصب تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند و نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه سختگیرانه است به طوری که همه تجهیزات بازی شهربازی‌ها باید تاییدیه لازم را بگیرند.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشورعنوان کرد: سختگیرانه‌ترین استانداردها در زمینه صنایع هوایی است، در زمینه نظارت بر کالاها در برگزاری نمایشگاه‌ها این کار نیز با دقت انجام می‌شود، در زمینه نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی و نمایشگاه‌های مناسبتی از جمله بهاره، پاییزه و ماه مبارک رمضان ،در قالب طرح‌هایی از جمله طرح طاها در این زمینه 40 میلیارد تومان ابلاغ شده که حدود 8 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

مرندی‌مقدم افزود: در زمینه ارتقاء استاندارد بنزین در راستای کاهش آلودگی هوا اقداماتی انجام شده به طوری که کیفیت سوخت از یورو 2 به یورو 4 ارتقا یافته که در گام نخست برای 8 کلانشهر و در مرحله دوم برای 15 استان بنزین با کیفیت یورو 4 توزیع شد.

وی افزود: امسال نیز براساس زمان‌بندی برنامه دولت و همکاری وزارت نفت باید 80 درصد جمعیت کشور از بنزین یورو 4 استفاده کنند، در توزیع بنزین یورو 4 پالایشگاه شازند و ستاره خلیج فارس همکاری خوبی داشتند به طوری که در زمینه نظارت بر استاندارد بنزین موفقیت‌های خوبی داشتیم.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور خاطرنشان کرد: پس از موفقیت در این زمینه، بنزین یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا می‌کند که گام دیگر در راستای کاهش آلایندگی است، در زمینه استاندارد قطعات خودرو نیز تا دو سال گذشته تعداد 55 استاندارد داشتیم.

مرندی مقدم تصریح کرد: در سال 2016 اتحادیه اروپا استانداردها را از 55 به 85 مورد افزایش داد که در سال 2017 این کار در کشور انجام شد و 30 استاندارد جدید را اجباری اعلام کردیم  و برنامه‌ی سه ساله در این راستا مصوب و ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: خودروسازان در سال نخست 55 مورد، سال دوم 63 مورد و سال سوم(امسال) موظف هستند 85 استاندارد را رعایت کنند که در یکم دی‌ماه این تاریخ تمام می‌شود، از جمله برنامه‌های سازمان ملی استاندارد در زمینه برنامه ترمز هوشمند برای خودروهای سنگین است به طوری که قبل از وقوع حادثه خودروهای مجهز به این سیستم از حرکت باز می‌ایستند.

معاون نظارت سازمان استاندارد کشور افزود: سامانه انحراف از مسیر و حفاظت از عابران پیاده هم از جمله برانامه‌های امسال سازمان ملی استاندارد است که در زمینه ایمنی انجام می‌شود.

مرندی مقدم با اشاره به نظارت بر استاندارد آسانسورهای اماکن عمومی و تجاری گفت: در مرحله ساخت و نصب آسانسورها نیز اقدامات و بازرسی‌های لازم انجام می‌شود، بازرسی ادواری هم باید به صورت سالانه از آسانسورها انجام شود به همین سبب مردم باید همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در نشست با عوامل دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از 20 سال گذشته با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان آغاز شد و اکنون بعد از گذشت 20 سال بیش از هزار و 400 میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و هنوز برای اتمام پروژه نیازمند اعتباراتی است.

وی افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان یک طرح بزرگ ملی، دغدغه حوزه بهداشت و درمان استان است و در دولت سیزدهم اقدامات موثری در جهت جذب اعتبارات برای تکمیل این طرح انجام شد اما تاخیر در تکمیل این طرح سبب فرسودگی بسیاری از بخش‌ها شد که این مهم هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد، بنابراین متولیان امر باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا این طرح عظیم ملی در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ارتباط با کادرسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر گفت: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند، چرا که نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: وجود نیروهای پاکدست، دلسوز، کاردان و انقلابی می‌تواند شتاب بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد، بنابراین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند، توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جدی گرفته شود تا جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

وی با تاکید بر راه اندازی دانشکده داروسازی در استان بیان کرد: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد بنابراین باید راه‌اندازی دانشکده داروسازی در راستای تکامل زنجیره درمان استان در دستور کار قرار گیرد. همچنین با وجود فعالیت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور و بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لازم است راه اندازی دانشکده داروسازی با هدف تسریع در درمان بیماران مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز لازم است معاونت پیشگیری، تحقیقاتی و بانک اطلاعاتی در این مجموعه درمانی ایجاد شود، همچنین لازم است بیمارستان آیت‌الله خوانساری با مراکز درمان سرطان بین‌المللی دنیا ارتباط برقرار کند و برای تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم تلاش شود.

وی با اشاره به کمبود جمعیت جوان در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری، از استان‌های پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا 10 سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد بنابراین باید نرخ زاد و ولد در استان مرکزی به 2 و 3 درصد برسد تا کمبود جمعیت موجود استان جبران شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳