Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه قصد دارد در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی با امیر قطر دیدار کند. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز پنجشنبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز امروز چهارشنبه اعلام کرده است که پاریس در خصوص اظهار نظر درباره عاملان اصلی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، عجله نخواهد کرد.

تماس تلفنی ماکرون با بن‌سلمان/ اعزام کارشناسان فرانسوی برای تحقیق درباره حملات به عربستان

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پاریس تحلیل عربستان و آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حملات اخیر به تاسیسات نفتی را معتبر می داند، گفت: قبل از هرگونه واکنشی، منتظر روشن شدن واقعیت ها و حقایق هستیم.

دفتر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از این نیز اعلام کرد: پاریس کارشناسانی را با هدف کمک به روند تحقیقات مربوط به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، به این کشور اعزام خواهد کرد.

کاخ الیزه افزود: ماکرون در گفتگوی تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به شدت این حملات را محکوم کرده و به سلمان قول داده است تا فرانسه همچنان نسبت به برقراری ثبات در خاورمیانه متعهد باشد.

حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان موجب شده است تا بیش از 5 درصد عرضه جهانی نفت با اختلال جدی روبرو شود و قیمت نفت خام را 20 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه