Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تنها نماینده باقیمانده شطرنج ایران در جام جهانی با شکست برابر بخت نخست قهرمانی از گردونه مسابقات کنار رفت. تاریخ انتشار: 17:03 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۸۷۷

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دیدار تکمیلی دور سوم جام جهانی شطرنج امروز میان علیرضا فیروزجا تنها نماینده شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۰۲ و دینگ لیرن از چین با ریتینگ ۲۸۱۱ برگزار شد و در نهایت به برتری دو بر صفر لیرن به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شکست علیرضا فیروزجا از جام جهانی شطرنج حذف شد تا ایران نماینده‌ای در دور چهارم نداشته باشد. این برای نخستین بار در تاریخ شطرنج بود که یک ایرانی به مرحله سوم جام جهانی صعود کرده است.

تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها با چهار بازیکن به نام‌های علیرضا فیروزجا (۲۷۰۲)، پرهام مقصودلو (۲۶۶۴)، محمد امین طباطبایی (۲۶۴۲) و احسان قائم مقامی (۲۵۴۴) شرکت کرده بود.

در مرحله یک چهارم جام جهانی ۱۶ بازیکن باقیمانده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دهمین دوره رقابت‌های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می‌شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت‌های جام جهانی، سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیروزجا میزان شطرنج جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • جام‌جهانی ووشو| نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند
  • بهانه عجیب حسین وفایی بعد از شکست؛ اینجا بوی بد می‌دهد/ مورفی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند