Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@08:16:28 GMT

تجهیزات سازمان هواشناسی در شأن خراسان رضوی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۳۶۸

تجهیزات سازمان هواشناسی در شأن خراسان رضوی نیست

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تجهیزات سازمان هواشناسی فرسوده و سیستم‌ها سنتی بوده و در شان استان و مشهد نیست.

به گزارش قدس آنلاین، محسن عراقی‌زاده امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: ما مجموعه‌ای کوچک و قطره‌ای در دریای راه و شهرسازی هستیم و مشکلات اعتبارت، اوراق خزانه و تجهیزات نیز در مجموعه ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبارات ما استانی و کم بوده و جوابگوی امکانات و تجهیزات نیست، عنوان کرد: تجهیزات فرسوده و سیستم‌ها سنتی بوده و در شان استان و مشهد نیست. تجهیزات فرودگاهی در فرودگاه مشهد قدیمی و کهنه بوده و نیاز به تعمیر و تعویض دارد. تجهیزات فرودگاه سبزوار نیز سنتی است و در واقع تجهیزاتی نداریم. با اینکه پروازها عملیاتی است و پروازهای خاصی انجام می‌شود اما در تجهیزات هواشناسی فرودگاه‌ها عقب هستیم. عراقی‌زاده افزود: هواشناسی با نرم‌افزار و نیروی انسانی ارتباط دارد. ما نیاز به سیستم و تجهیزات داریم، بحث نرم‌افزار نیز مطرح است. ما برای نرم‌افزار و تجهیزات اعتبار می‌خواهیم. ساختمان‌های ما قدیمی و فرسوده هستند، فرودگاه مشهد قبل انقلاب ساخته شده و نیاز به بازسازی اساسی دارد. باید در بخش تجهیزات و اعتبارات به سازمان هواشناسی کمک شود. مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: نیروی انسانی نیز بحث دیگری است. ما نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم. نیروهای ما بازنشسته شده‌اند اما جایگزین نشدند. برای جذب نیرو در استان به ما مجوز نمی‌دهند و باید از سازمان مرکزی و وزارت‌خانه مجوز دریافت کنیم. دست ما در نیروی انسانی بسته است. وی خاطرنشان کرد: اقلیم‌شناسی فعالیت‌های مستقل دارند اما ساختمان ما با آن‌ها مشترک است. فضای اداری نداریم، آن‌ها می‌گویند مالک هستند و درست است، البته ما هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی