Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:41:09 GMT

طرح هر مسجد یک حقوقدان مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۵۷۶

طرح هر مسجد یک حقوقدان مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور امروز از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بازدید کرد و به استماع درخواست چند تن از مراجعه کنندگان پرداخت.
رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در گام دوم انقلاب هستیم و گام دوم انقلاب، گام بهره برداری از تجربیات گام اول است، لذا هر چقدر بتوانیم ارزش‌های انقلاب را برجسته کنیم و به مردم بیشتر خدمت رسانی کنیم مورد رضایت خداوند واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضوی مقدم در ادامه عنوان کرد: در رابطه با طرح هر مسجد یک حقوقدان مورد تاکید ریاست قوه قضاییه، صحبتی با رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه داشتم و اینجا اولین مرکزی است که به این خواسته رییس قوه قضاییه لبیک گفتند. بنده نیز تشویق شدم دیدارهای مردمی را هر چند وقت یکبار در مساجد داشته باشم تا هم ارشاداتی برای مردم و هم دیدار مردمی را در مساجد داشته باشیم.
رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: ما در خصوص طرح هر مسجد یک حقوقدان آمادگی خود را اعلام کرده ایم و راهکارهای آن و اینکه به چه صورت باشد در حال بررسی است.
وی ادامه داد: چه در مرکز و چه در کانون، وکلایی هستند که نقش موثری در اجرای عدالت دارند و هر چه که فعالیت آن‌ها بهتر و مردمی‌تر باشند قطعا در عدالت گستری نیز نقش بیشتری را خواهند داشت و مورد حمایت بیشتر دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد دادستانی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند

نشست بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور با حضور برخی از صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کیخای فرزانه، مدیر گروه حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضاییه در این نشست: برخی از ایرانیان خارج از کشور تلقی وجود جرم و مجازات را دارند یعنی فکر می‌کنند که آن‌ها مجرم هستند از این رو قوه قضاییه مکلف شد که از طریق سامانه‌های برخط جرایمی را که به تعبیری برخی از ایرانیان فکر می‌کنند که مرتکب شده‌اند را به‌صورت برخط از طریق سامانه به کنسولگری‌های آن‌ها اعلام کند تا بنا به فرموده رهبر معضم انقلاب جذب حداکثری صورت گیرد.

چرا که ما به ایرانیان خارج از کشور به‌عنوان یک سرمایه توجه می‌کنیم مخاطب ما آمار وزارت اطلاعات است که می‌گوید بالای ۹۸ درصد ایرانیان خارج از کشورمان هیچ موضوع امنیتی و قضایی با نظام ندارند.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • مفاهیم عالی انسانی در قالب هنر تاثیرگذار است
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • لزوم توجه به نامگذاری سال به‌عنوان منشور و حکم حکومتی
  • تصاویر| جلسه شورای عالی قوه قضاییه