Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع خواهیم داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط ملت یمن گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن به دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگو‌های یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی ان‌ها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

دریابان شمخانی با اشاره به سخنان برخی مقامات آمریکایی و تلاش برای ارتباط دادن حوادث رخ داده در عربستان به ایران تصریح کرد: سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشور‌های دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشور‌های غربی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است به همین دلیل با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شمخانی امنیت ملی یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری،  مدیر بخش بین‌الملل سی‌و‌یکمین نمایشگاه قرآن کریم به تشریح برنامه‌های این بخش نمایشگاه پرداخت و گفت: ما تقریباً ۱۰ موضوع را در بخش بین‌الملل دنبال می‌کنیم. یکی از این موضوعات مسئله مقاومت است. آیات زیادی به مقاومت پرداختند. آنچه در فلسطین، لبنان و یمن اتفاق می‌افتد، کار سیاسی نیست، بلکه قرآنی است. از طرفی، بسیاری از موسسات در اقصی نقاط عالم اسلام مسئولیت چاپ قرآن را به عهده دارد. در داخل ایران هم موسسات طبع و نشر توانمند فراوان داریم، که باید آنها را به موسسات چاپ خارج از ایران متصل کنیم. 

حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از بهترین بستر‌هایی است که از موسسات طبع و نشر بین‌المللی دعوت کنیم، تا این موسسات با هم ارتباط گیرند. اگر لازم باشد این هم‌افزایی منجر به انعقاد تفاهم‌نامه می‌شود. 

مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم درباره موسساتی که روخوانی، روان‌خوانی و تلاوت قرآن را در دستور کار قرار می‌دهند، توضیح داد: مثلاً کشور‌های پاکستان، مصر، ایران و ... در این بخش‌ها قوی است. الان هنرمندان قرآنی در کنار آثارشان در غرفه بین‌الملل حضور دارند. چراکه می‌خواهیم انتقال مهارت و دانش هم صورت گیرد. ما کارگاه‌ها و نشست‌هایی را طراحی کردیم و در آن نشست‌ها خطاطان قرآنی ایران با خطاطان خارجی کار مشترک ارائه می‌دهند. امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم ابتکاری رخ داده، که منجر به شکل‌گیری دیپلماسی قرآنی شده است. ما بجای اینکه خودمان را قانع کنیم که سه چهار کشور در بخش بین‌الملل حضور یابند، از همه کشور‌ها دعوت کردیم تا ظرفیت‌های قرآنی خود را به نمایشگاه بیاورند.

وی افزود: ما می‌گوییم علاوه‌بر نمایش آثار، محتوا و روش و مهارت به مشارکت گذاشته شود. مهمانان بخش بین‌الملل که شخصیت‌های قرآنی هستند، می‌توانند در کشورشان روایتگر حقایق قرآنی ایران باشند. این روایتگری توطئه‌ها، دروغ‌ها و شایعات دشمنان را خنثی می‌کند. شایعاتی که می‌گوید ایران نسبت به قرآن توجه ندارد و موضوعات مذهبی دیگری را دنبال می‌کند. 

به گفته حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری، با هنرمندان کشور کرواسی که صحبت می‌کردیم می‌گفتند وقتی ما به کشورمان برگشتیم، نه تنها در کرواسی بلکه اروپا هم می‌گوییم مردم ایران نسبت به قرآن انگیزه دارند. دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست. اما وقتی نمایندگان کشور‌ها به ایران آمدند و آن دیپلماسی قرآنی در بستر نمایشگاه قرآن شکل گرفته است. بنابراین، وقتی آنها به کشورشان باز می‌گردند، نسبت به ما دیدشان عوض می‌شود و هر وقت سخنی در فضای مسموم رسانه‌ای مطرح شود، آنها به عنوان مدافعین مردمی ایران ظاهر می‌شوند و صحبت‌شان شنیده می‌شود؛ چراکه این نمایندگان شخصیت قرآنی مطرح هستند.

مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم در پاسخ به این سوال که امسال علاوه‌بر اینکه غرفه بین‌الملل در طبقه اول صحن شبستان است، امکان نمایش آثار هنری آنها هم هست، گفت: سال گذشته جانمایی خوبی بابت غرفه بین‌الملل نشده بود و ترجیح داده شده بود اگر آثاری هم هست، مستقیم از کشور‌های آنها نیاید. اما الان هنرمند به عنوان یک شهروند اندونزی، تایلندی، هندی و ... در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه دعوت شما از نمایندگان کشور‌های مختلف چگونه بوده؟ توضیح داد: ما تقریباً یک سال است که درگیر دعوت مهمانان هستیم. ما در ابتدا برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی باید به سفرا و رایزنان فرهنگی بگوییم تا آنها اطلاعات را جمع‌آوری کنند. بعد تیم کارشناسی فعالان قرآنی را انتخاب کند. به طور کلی، کار بین‌الملل کار زمانبر و هزینه‌بر است. 

حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری در پاسخ به این سوال که یکسری از کشور‌ها اسلامی نیستند و دولتمردان‌شان دغدغه قرآنی ندارند، چگونه نمایندگان قرآنی‌شان را انتخاب می‌کنید؟ گفت: ما بخشی از مهمانان را از طریق رایزنان و سفرای فرهنگی شناسایی کردیم. حتی با مراکز اسلامی مردم‌نهاد ارتباط گرفتیم، آنها چندتا گزینه برای دعوت به ایران به ما معرفی کردند. باید پیگیر بود؛ چراکه هر کدام از افراد معذوراتی برای حضور در ایران دارند. بعضی از مهمانان می‌گویند باورمان نمی‌شود که ایران کشور آزادی باشد. یا کشور شما چقدر زیباست.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • ایران چهل سال از مهاجرین افغان به خوبی میزبانی کرد
  • گشت‌زنی نیروهای خدمات شهری مناطق۲۲ گانه در پی بارش‌ها/ مشکلات احتمالی را به ۱۳۷ گزارش دهید