Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@23:33:00 GMT

تیراندازی در حومه قاهره

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۷۸۷

وزارت کشور مصر از کشته شدن 9 شبه نظامی در جریان یک درگیری مسلحانه در اطراف پایتخت این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» وزارت کشور مصر چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران کشته شدن 9 مرد مسلح در حومه «قاهره» پایتخت مصر را تایید کرد.

 بر اساس این گزارش، «محمود قریب» رهبر گروه شبه نظامی «جنبش انقلابی مصر» در بین کشته شدگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در این زمینه گزارش کرد که پلیس 9 عضو مظنون به یک گروه شبه نظامی مرتبط با «اخوان المسلمین» را  در جریان دو تیراندازی جداگانه در اطراف قاهره کشت. در بیانیه وزارت کشور مصر  آمده است که این گروه شبه نظامی از اخوان المسلمین جدا شده بودند.

وزارت کشور مصر از برجای ماندن مهمات و سلاح‌های متعلق به شبه نظامیان در مخفیگاه‌های ‌آن‌ها خبر داد.

مصر چند روز قبل نیز از انهدام یک تیم تروریستی در شبه جزیره سینا در شمال مصر خبر داد.وزارت کشور مصر بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور توانستند یک تیم تروریستی را در شبه جزیره سینا به دام انداخته و تمامی اعضای آن را به قتل برسانند.

شبه جزیره سینا به علت شکل جغرافیایی و زیست عشیره‌ای که دارد، به محلی برای حضور تروریست‌ها تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۱ و انقلاب مصر این منطقه نیز نا امن شد و با ظهور تروریست‌های داعش گروهکی به نام «ولایت سیناء» که خود را از شاخه‌های داعش معرفی می‌کرد، اعلام وجود کرد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیراندازی قاهره شبه نظامی وزارت کشور مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یک روزنامه آمریکایی درباره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح از سوی مصر با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفتگو کرده، قاطعانه رد کرد.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر خواهد شد و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر در ادامه اظهار کرد: از همان زمان که طرف اسرائیلی ایده اجرای عملیات نظامی در رفح را مطرح کرد، به دلیل تلفات و خسارت‌های احتمالی آن و نیز پیامدهای بسیار منفی آن بر ثبات و آرامش کل منطقه، هشدارهای مکرر مصر از تمامی کانال‌ها به طرف اسرائیلی ابلاغ شده است.

او گفت: در حالی که اسرائیل به این یورش می‌اندیشد، مصر و تمام کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی آن مقابلش ایستادند، همچنین از زمان آغاز حملات اسرائیل، اقدامات مستمر مصر بر دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان متمرکز بوده است.

رشوان در ادامه تاکید کرد: مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به برادرانش در غزه به میزان کافی و برای تمامی مناطق آن به ویژه شمال نوار غزه و شهر غزه و نیز خارج کردن تعداد بیشتری از زخمی‌ها و بیماران از نوار غازه که تقریبا تمامی خدمات درمانی در آنجا تعطیل شده، جهت درمان در خارج از غزه تلاش می‌کند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر در گفتگویی با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه تاکید کرده بود که «موضعگیری واشنگتن درباره یورش به رفح فریبنده است.»

همچنین هنیه تاکید کرد: اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح برود، مردم ما هرگز پرچم سفید بلند نخواهند کرد و مقاومت آماده دفاع از خود هست.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار کرد: در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ در رفح واقع در جنوب نوار غزه وجود ندارد.

رایدر در ادامه گفت: واشنگتن هنوز هیچ گونه طرح اسرائیلی دقیقی به دستش نرسیده که نگرانی‌های آمریکا درباره رفح را برطرف کند و آمریکا به بررسی نگرانی‌های مربوط به چگونگی در نظر گرفتن حفظ جان غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه پیش از هرگونه عملیاتی ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی