Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:57:01 GMT

تبعیض در آموزش و پرورش نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۷۹۳

تبعیض در آموزش و پرورش نگران کننده است

کوچکی نژاد با بیان اینکه تبعیض در جذب نیروی انسانی و مدارس نباید وجود داشته باشد گفت: تبعیض در آموزش و پرورش نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد» امروز (چهارشنبه، ۲۷ شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان در استانداری اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های بزرگ و اثزگذار جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود نیروی آموزش و پرورش از اهم مشکلات این وزارت است گفت: باید به مقوله جذب نیرو در آموزش و پرورش بیش از پیش توجه شود.

 

کوچکی نژاد با بیان اینکه تقویت نیروی آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های است که بایستی بدان نگاه ویژه‌ای شود ادامه داد: تبعیض در جذب نیروی انسانی و مدارس نباید وجود داشته باشد و تبعیض در آموزش و پرورش نگران کننده است.

 

وی خواستار راه‌اندازی بانک فرهنگیان شد و بیان کرد: با راه‌اندازی این بانک تسهیلات ویژه به فرهنگیان ارائه می‌شود ضمن اینکه فساد در این بخش را کمرنگ می‌کند.

 

کوچکی نژاد قطع آب و برق را یکی از مشکلات مدارس اعلام و با بیان اینکه 200میلیارد تومان پرداختی گاز در کشور مربوط به آموزش و پرورش است تصریح کرد: الگوی مصرف در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم در سال جدید تحصیلی شاهد قطع آب و برق مدارس نباشیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدارس ما تجهیزات مناسب ندارند گفت: تربیت دانش آموزان در مدارس زمینه ساز آینده مطلوب برای کشور است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد فعالیت های مسجدی محرم جذب نیروی انسانی جبار کوچکی نژاد مدارس گیلان کمبود معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را به رضا مراد صحرایی، ابلاغ کرد.

این قانون در نشست علنی ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

بر اساس این قانون، شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، تعیین شده است. همچنین، وزرات آموزش و پرورش، مکلف به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی شده است و این مراکز باید همه فعالیت‌های خود، اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تعداد کارکنان و دانش‌آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن و هزینه‌ها را در این سامانه، اعلام و وزارت آموزش و پرورش، آن را بررسی و ارزیابی کند. این سامانه به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، متصل و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به‌طور برخط، پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی