Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تولیدکنندگان در حوزه بیمه و مالیات مشکلاتی را دارند که این موارد باید در سریع‌ترین زمان مورد بررسی قرار گیرد و حل و فصل شود. تاریخ انتشار: 17:56 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۸۰۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ محمد قاسمی در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مربوط که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: با تلاش جمعی، تشدید نظارت ها، برخورد با متخلفان و سودجویان و جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌های متولی، وضعیت بازار به ثبات نسبی رسیده است که البته این بدین معنا نیست قیمت‌ها در شرایط متعارف قرار دارد، اما از فشار‌ها و التهابات مقطعی که وجود داشت، خارج شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گزارشات از وضعیت بازار از سوی نهاد‌های متولی دریافت و رصد می‌شود و ضرورت دارد برنامه ریزی برای کنترل بازار بخصوص در بحث کالا‌های اساسی و نظارت‌ها بر روند عرضه، قیمت گذاری‌ها و سایر موارد به صورت مستمر انجام شود.


دادستان مرکز استان قزوین در ادامه بیان داشت: فشار‌ها و تحریم‌ها دشمن نسبت به گذشته افزایش یافته است، ولی با تدابیر اندیشیده شده، بهره‌گیری از توان داخلی و اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از شرایط سخت و التهاباتی که بر اقتصاد ما بخصوص در بازار حاکم بود فاصله گرفته ایم و بدون شک در آینده‌ای نزدیک به یک ثبات قابل قبول خواهیم رسید و برای تحقق این هدف نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.


قاسمی تصریح کرد: در ایام بازگشایی مدارس و برپایی نمایشگاه پاییزه قرار داریم که لازم است در خصوص عرضه لوازم تحریر و کالا‌های دیگر نظارت‌های دقیق انجام شود و کیفیت کالا‌های موجود و قیمت‌ها در نمایشگاه نیز باید قابل قبول و در شرایط متعارف باشد که ضرورت دارد دستگاه نظارتی این حوزه مستمرا در بازار و محل برپایی نمایشگاه حضور داشته باشند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: ذخیره سازی کالا‌های اساسی ازجمله مرغ، گندم، مواد پروتئینی و... باید به درستی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود تا در هنگام ضرورت به بازار عرضه شود و از التهاب بازار بخصوص در حوزه کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی جلوگیری شود.

محمد قاسمی به برخی مشکلات اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان در حوزه بیمه و مالیات مشکلاتی را دارند که این موارد باید در سریع‌ترین زمان مورد بررسی قرار گیرد و حل و فصل شود، زیرا هرچقدر مشکلات ادامه داشته باشد فشار‌های بیشتری در نهایت به مصرف کننده وارد می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بحمدالله در استان قزوین مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی برای حل مشکلات مختلف به یک گفتمان واحد رسیده و همصدا هستند که از این شرایط به وجود آمده باید بهره کافی را ببریم و نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع موانع در حوزه‌های مختلف اقدام کنیم.

دادستان مرکز استان قزوین یادآور شد: دستگاه قضایی همانند گذشته و با قاطعیت در صحنه حضور دارد و از اقدامات قانونی دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی می‌کند و برای دستیابی به اهداف عالی نظام از تمامی ظرفیت‌ها قانونی خود به خوبی استفاده می‌کند و اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در جهت مقابله با توطئه‌های دشمن را با جدیت پیگیری و دنبال می‌کند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از جنگ اقتصادی دشمن صحبت می‌کند یعنی همه باید بسیج شویم و از همه توانمان به خوبی استفاده کنیم و تحقق شعار سال را به عنوان بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از اولویت‌های کاری خود قرار دهیم و در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر نظام حرکت کنیم و مشکلات را با همفکری، تعامل و هماهنگی به حداقل برسانیم.

در این نشست دستگاه‌های عضو "کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مربوط" از اقدامات نظارتی خود در راستای کنترل بازار گزارشی ارائه دارند و مصوباتی نیز داشت که باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین جنگ اقتصادی ثبات بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد حدود ۱۰ درصدی حمل کالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد صدور بارنامه هم به ۸۰۴ هزار و ۸۹۷ برگ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۷ درصدی همراه بوده است که رشد مناسبی به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت حمل‌ونقل استان گفت: جلوگیری از فرار بار، ترغیب صاحبان کالا به بهره‌گیری از عملیات حمل قانونمند بار تحت صحابت بارنامه، ارتقای فضای قانونمداری در پایانه عمومی بار و توزیع عادلانه کالا از جمله این راهکارهاست.

حق‌لطفی ادامه داد: بهسازی فضای فیزیکی پایانه، تعامل انجمن‌ها و بخش خصوصی برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، ارتقای حفاظت فیزیکی پایانه از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و بهبود روشنایی پارکینگ‌ها از دیگر راهکارهای این حوزه به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره روند پیشرفت طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی این استان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین با این قرارگاه ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان قزوین طی مدت سه سال احداث، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

کد خبر 745597

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان