Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:30:19 GMT

حاشیه های دستورکارهای شورای شهر شیراز

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۹۱۷

حاشیه های دستورکارهای شورای شهر شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه صد و سومین جلسه شورای شهر در حالی برگزار شد که در دستور کار این جلسه مواردی نظیر بررسی عملکرد حسابرسی سال ٩۴ شهرداری شیراز و گزارش تفریغ بودجه سال ٩٧ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از لوایحی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت انتخاب سه نفر از اعضای شورای شهر در جهت حضور در کمیسیون سفرهای خارجی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز  در حاشیه تصویب این لایحه گفت: با توجه به شعار شورای شهر و شهرداری شیراز مبنی بر شفافیت عملکرد لازم است در جهت تنویر افکار عمومی در سفر هایی که اعضای شورای شهر به همراه مسئولین شهرداری به کشور های خارجی دارند از ظرفیت خبرنگاران استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر این موضوع به صورت لایحه در آمده باشد و در شوراهای قبل مورد تصویب واقع شده باشد لازم الاجرا است و شورای پنجم باید این مصوبه را اجرایی کند.

گفتنی است رئیس شورای شهر نیز با تایید صحبت تذروی مبنی بر لازم الاجرا بودم مصوبات پیشین خواستار ارائه اسناد این موضوع شد.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شیراز در سال ۹۸(شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) درصحن علنی شورا تصویب شد.

با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به اجرایی کردن نرخ کرایه جابجایی مسافر در ناوگان انوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در سال ۹۸به شرح پیوست شامل ۵ جدول و ۸تبصره اقدام کند.

بنابر این لایحه، نرخ کرایه نقدی ناوگان اتوبوس و مینی بوس نسبت به سال ۹۷ بدون تغییر است و نرخ کرایه در خطوط فیدر محورشمال غرب بدون احتساب ورودی محاسبه خواهد شد.

همچنین به ازای هر تراکنش پرداخت کرایه(نفر سفر) مبلغ ۲۵۰ریال بابت هزینه‌های سامانه پرداخت الکترونیک، به نرخ کرایه کارتی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و خطوط شبانه سازمان اضافه شود.

در این لایحه، نرخ تاکسی های فعال در فرودگاه، بی سیم، ترمینال، راه‌اهن و شرکتهای حمل و نقل مشمول ۲۰درصد افزایش ازساعت ۲۲:۳۰ تا ۶صبح می‌شود و در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها و مینی بوس ها از مسافران کرایه‌ای دریافت نخواهد شد و سازمان بایستی این موضوع را به نخو مقتضی در داخل ناوگان اطلاع رسانی کند.

شهرداری شیراز(سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر) نیز مکلف است در سال ۹۸ اقدامات لازم را برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی های شهر شیراز انجام دهد.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است لایحه‌ی نرخ کرایه جابجایی مسافر در سال ۹۹ را تا پایان اردیبهشت سال۹۹و نرخ کرایه خطوط تاکسی مبدا-مقصدی را درلایحه جداگانه‌ای به شورا ارائه کند.

کد خبر 4722475

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شیراز خبرنگاران ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان اربعین 98 سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابل هرگونه تخلف برای حفظ باغات شیراز می‌ایستیم

ایسنا/فارس شهردار شیراز اولویت اصلی شهرداری را آبرسانی به باغات شهری عنوان و تأکید کرد: مقابل هرگونه تخلف می‌ایستیم.

محمدحسن اسدی امروز، ۲۷ فروردین در حاشیه بازدید جمعی از مدیران شهری شیراز از باغات بلوار چمران بر اقدام عاجل برای صیانت این باغات تأکید و برهم افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور این مهم تصریح کرد.

وی اظهار کرد: آبرسانی به باغات دغدغه و اولویت اصلی شهرداری شیراز است که در این راستا با حساسیت ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

اسدی با بیان اینکه جلوی هرگونه تخلف می‌ایستیم، تصریح کرد: اگر رسیدگی به باغات رها شود، ظرف چند سال آینده چیزی از این باغات نمی‌ماند.

 شهردار شیراز از جلسات مستمر با نماینده‌های باغات، انجام زه‌کشی آبیاری باغ‌ها و مواردی که منجر به صیانت از باغات می‌شود، خبر داد و گفت: دستگاه‌های دیگر استان باید تلاش خود را برای حفظ باغ‌ها انجام دهند تا بخش زیادی از این باغ‌ها سرمایه اجتماعی و باید حفظ شوند.

اسدی با اشاره به چالش کمبود آب به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی گفت: مدیریت آب و صیانت از باغات از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است.

به گزارش ایسنا، شهرداری شیراز بیش از ۳.۵ کیلومتر از جوادیه تا محمودیه زه‌کشی  آبیاری باغات انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • هشدار به شهروندان شیرازی
  • مقابل هرگونه تخلف برای حفظ باغات شیراز می‌ایستیم