Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از صدا و سیما، آقای مهران قربانی در نشست خبری اقدامات این سازمان برای زائران اربعین حسینی افزود: بر اساس راهکار جدید، ​ زائرانی که از مرز مهران در اوج سفر (یعنی از روز بیست و سوم تا بیست نهم مهرماه) ​ قصد برگشت به کشور را دارند در پایانه برکت مهران، ​ تقسیم و به پایانه‌های معین در سه شهر همدان، کرمانشاه و اندیمشک منتقل و از آنجا با ناوگان عمومی به استان‌های خود منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: از آنجا که مرز مهران نسبت به مرز‌های دیگر جذابیت بیشتری هم از نظر کم هزینه بودن و هم از نظر کاهش زمان رسیدن به مقصد را دارد این موضوع باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از زائران از این مسیر تردد کنند.   معاون سازمان راهداری اضافه کرد: البته مرز‌های دیگر همچون چذابه، شلمچه و خسروی به صورت رفت و برگشت تغییری نسبت به سال قبل ندارد و تردد در این مسیر‌ها رفت و برگشت خواهد بود و مسیر رفت مهران نیز همچون پارسال است و فقط در زمان اوج سفر، برگشت زائران دو مرحله‌ای می‌شود.   وی گفت: از آنجا که مرز مهران ظرفیت مشخصی دارد و زائران بیشتری از آنجا تردد می‌کنند ما با این اقدام تلاش کردیم تا برگشت زائران در آن تاریخ با کمترین مشکل انجام پذیرد.   آقای قربانی افزود: بر این اساس هموطنانی که در تاریخ یاد شده قصد بازگشت از عراق از سمت مهران را دارند برای رفتن به شهر‌های خود مثل شهر اراک، شهرکرد، یزد، اصفهان و خرم آباد باید از مهران به اندیمشک و از اندیمشک به شهر‌های مورد نظر برگردند.   معاون سازمان راهداری ادامه داد: زائرانی که قصد برگشت به کرج، رشت، سندج، قزوین، زنجان، تهران، اردبیل، ارومیه و تبریز را هم دارند باید از پایانه برکت مهران به پایانه معین در کرمانشاه مراجعه کنند.   وی گفت: زائران شهرهای، قم، ساری، گرگان، مشهد و بجنورد هم باید پس از بازگشت از عراق و حضور در پایانه برکت مهران، به همدان منتقل می‌شوند و در آنجا از طریق ناوگان مشخص به شهر‌های خود باز می‌گردند.   آقای قربانی تصریح کرد: در این ایام، زائران استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و جنوب اصفهان هم بایدبرای ورود و خروج از مرز چذابه و زائران استان‌های سمنان، بوشهر و هرمزگان باید از مرز شلمچه استفاده کنند البته زائران استان‌های فارس و کرمان مجاز به استفاده هم از مرز چذابه و هم از مرز شلمچه هستند که در این باره در آینده اطلاع رسانی دقیق خواهد شد.   وی با اشاره به اینکه برخی از مسافران به صورت یک سفره با ناوگان به عراق می‌روند گفت: ناوگانی که این مسافران را به مناطق مشخصی در عراق منتقل می‌کند باید حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از پیاده کردن مسافر به مرز‌های داخلی برگردند و عمر ناوگانی که به صورت یک یا دوسفره در ایام اربعین تردد می‌کند حداکثر ۵ سال خواهد بود.   اصلاح بیشتر نقاط حادثه خیز جاده‌های تردد زائران اربعین درمرز‌ها   معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بخش قابل توجهی از جاده‌های متصل به مرز‌ها برای تردد زائران اربعین اصلاح شده است.   حیدر مطاعی در نشست خبری هماهنگی برای ایام اربعین افزود: ۱۵ کیلومتر از مسیر سرپل ذهاب تا قصر شیرین که وضعیت نامناسبی داشت، بخشی از آسفالت آن روکش شده و علایم جدید هم در حال نصب است و علاوه بر آن مهران به ایلام هم طی چند روز آینده روکش و خط کشی خواهد شد.   وی درباره مرز شلمچه و چذابه نیز گفت: جاده منتهی به مرز شلمچه نیز هم اکنون درحال نصب روشنایی، لکه گیری و علایم جاده هستیم، اما مسیر جاده سوسنگرد به چذابه نیز که ۱۳۰ کیلومتر است ۶۵ درصد آن ۴ خطه و ۳۵ درصد آن دو خطه شده است.   آقای مطاعی ادامه داد: مسیر مرز خسروی نیز لکه گیری و روکش آسفالت شده و افتادگی کنار جاده‌ها نیز اصلاح شده است.
معاون سازمان راهداری در پایان گفت: تلاش می‌کنیم وضعیت جاده‌ها را در این مناطق بهتر از سال قبل در اختیار هموطنان قرار دهیم، اما از آنجا که ظرفیت تردد در این مناطق به طور طبیعی در ایام اربعین بسیار بیشتر از نقاط معمول است زائران باید با حوصله و آرامش رانندگی کنند.   بهره مندی ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از جاده آسفالت   معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۹۲ درصد جمعیت روستایی ایران از جاده آسفالت بهره‌مند هستند.
رضا اکبری درحاشیه نشست هماهنگی معاونان این سازمان درباره ایام اربعین در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما، افزود: در کشور ۲۰۷ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۴ برابر راه‌های شهری است.   وی تصریح کرد: ۵۳ درصد این جاده‌ها آسفالت و بقیه به صورت راه شوسه و خاکی است، اما با توجه به وجود جمعیت زیاد در مسیر‌های منتهی به جاده‌های آسفالت در مجموع ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از جاده آسفالت بهره‌مند هستند که تا پایان برنامه ششم به ۹۸ درصد خواهد رسید

وی با اشاره به طرح ابرار برای آسفالت بقیه جاده‌های روستایی گفت: از آنجا که با محدودیت منابع مواجهیم تصمیم گرفته ایم به روش جهاد سازندگی در سال‌های دور عمل کنیم به گونه‌ای که خودمان با ماشین آلاتی که در اختیارداریم این جاده‌ها را آسفالت کنیم.

وی گفت: در صورت تامین منابع مالی نیز پیمانکاران بخش قابل توجهی از جاده‌های روستایی را آسفالت خواهند کرد که عمدتاً در مناطق محروم وجود دارد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عمده تمرکز ما در این طرح استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، کردستان، شمال خراسان شمالی و آذربایجان غربی خواهد بود.

  نرخ بلیت سفر اربعین تغییر نمی‌کند   معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور: نرخ بلیت اربعین امسال افزایشی در مقایسه با پارسال نخواهد داشت.   آقای مهران قربانی در نشست خبری برنامه‌های سازمان راهداری در خصوص ایام اربعین افزود: ثابت ماندن نرخ بلیت اربعین را به ستاد اربعین پیشنهاد کردیم و قرار است در ستاد، ​ حداکثر ظرف یک هفته آینده، نهایی و اعلام شود، اما در مجموع تصمیم بر آن است که هیچ افزایشی نیابد.   وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۲۰۰ عدد ناوگان اتوبوسی در خدمت زائران در اربعین خواهد بود تصریح کرد: کل ناوگان اتوبوسی کشور ۱۲ هزار عدد است که ۷۰ درصد آن در اختیار زائران اربعین و ۳۰ در اختیار هموطنان برای تردد‌های عمومی بین شهری خواهد بود.   وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های این سازمان به منظور جلوگیری از دلالی و همچنین افزایش قیمت بلیت به ویژه در روز‌های بازگشت زائران نیز گفت: امسال گروه‌های نظارتی را چند برابر سال قبل کرده ایم و امیدواریم کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.   وی با بیان اینکه اوج سفر‌های ایام اربعین امسال بین روز‌های بیست و سوم مهر تا بیست و نهم مهرماه پیش بینی می‌شود افزود:​ بر اساس راهکار‌هایی که برای مرز‌های ورود و خروج ارائه کرده ایم امیدواریم به ویژه در ایام بازگشت زائرین، مشکلات در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.   آماده‌سازی پایانه‌های دوغارون و میرجاوه برای زائران پاکستانی و افغانستانی اربعین   معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پایانه دوغارون برای ورود زائران افغانستانی در ایام اربعین آماده شده و در حال تجهیز زیرساخت‌ها در پایانه مرزی میرجاوه برای ورود زائران پاکستانی در اربعین امسال هستیم.   آقای خداداد مقبلی در نشست خبری هماهنگی‌های این سازمان برای اربعین افزود: در پایانه میرجاوه، قرارداد توسعه سالن مسافری در حال اجرا است ضمن آنکه افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام در این پایانه در دستور کار قرار گرفت.   وی با بیان اینکه مهمترین مرز ما در ایام سفر‌های اربعین، مرز مهران است اضافه کرد​: امسال ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مهران و ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه برکت در مرز مهران احداث شد‌ه است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در جنوب پایانه برکت، راه ورودی و خروجی احداث کرده ایم تا زائران که به نقطه صفر مرزی می‌رسند، از طریق اتوبوس‌های بین‌شهری به راحتی به سمت پایانه برکت جابه‌جا شوند.

آقای مقبلی افزود:​ در پایانه مهران، ​ پارکینگ اتوبوس با ظرفیت ۴۰۰ دستگاه وجود دارد ضمن آنکه ۳ پارکینگ پشتیبان با ظرفیت ۱۲۰۰ دستگاه نیز برای مواقع ضروری آماده کرده ایم.
وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی به مرز مهران بهسازی شده و کنارگذر غربی مهران هم در حال آسفالت است که تا ایام اربعین آماده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پایانه خسروی نیز ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد، سیستم تهویه و سرمایش این پایانه نیز در حال نصب است و تا ۱۰ روز آینده سالن پایانه، ​ آماده می‌شود.

آقای مقبلی اضافه کرد: امسال برای پایانه‌های مرزی با عراق، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان قرارداد زیرساخت داریم ضمن آنکه خیرین نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت این پایانه‌ها اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه از نظر سوخت‌رسانی به ناوگان اتوبوسی و جایگاه سوخت سیار امسال هماهنگی‌ها با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است، گفت: امسال نیز همچون سال‌های قبل، ​ مشکلی از نظر تأمین سوخت برای ناوگان نداریم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069467 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • گزارش تصویری | نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان رسانه ملی
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار