Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دانشگاه تربیت مدرس امروز میزبان مراسم یادبود مرحوم - معصومه جوانی - مادر مسعود سلیمانی ،استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا، با حضور وزیر علوم، رییس دانشگاه تربیت مدرس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تربیت مدرس بود.

در این مراسم یادبود حجت الاسلام فلاح رفیع درخصوص بازداشت غیر قانونی سلیمانی در آمریکا گفت: دولت آمریکا این دانشمند ایرانی را بدون هیچ جرمی بازداشت و این انسان پاک را به اسارت گرفته و  نزدیک به یکسال است که وی در بازداشت به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سلیمانی به شهادت همکارانش، انسانی پاک، مومن، باوقار مخلص و خدوم به کشور هست و خواهد بود. او یک معلم اخلاق برای دانشجویان است و امیدواریم خداوند هرچه زودتر وسیله آزادی این دانشمند را فراهم‌کند.

فلاح رفیع افزود: دولت استکباری آمریکا ادعای حقوق بشری دارد ولی امروز می بینیم جنایت ها می کند و ابایی از آن هم ندارد و باید تاسف خورد که این دولت به راحتی در جهان جنایت می کند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا باید پاسخگوی ضایعه فوت مادر سلیمانی باشد، اظهار کرد: مادر ایشان از زمانی که خبر بازداشت فرزند خود را شنید به کما رفت و چند ماه بعد متاسفانه فوت کردند. نظر دولت و وزارت خارجه این نیست که در این زمینه آشکارا اقدامی صورت بگیرد چرا که معتقدند، ممکن است به ضرر به آقای دکتر باشد و آزادی ایشان به تعویق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه تفاصای دانشگاهیان این است که نباید این سکوت را بیشتر از این ادامه داد، تصریح کرد: دستگاه قضایی و وزارت خارجه باید برخورد فعالانه تری به این موضوع داشته باشند و به محافل بین المللی شکایت شود. البته ما معذورات دولت و وزارت خارجه را می دانیم ولی باید بگوییم که اقدامات تاکنون کافی نبوده است. امیدواریم با هجمه تبلیغاتی و کار قضایی، موجبات آزادی ایشان فراهم شود.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس گفت: تفاضای دانشگاهیان این است که نباید این سکوت را بیشتر ادامه داد. دستگاه قضایی و وزارت خارجه باید فعالانه تر با این موضوع برخورد کنند و به محافل بین المللی شکایت کنند. ما معذورات دولت و وزارت امور خارجه را می دانیم و باید بگوییم که اقداماتی که تاکنون انجام شده، کافی نبوده است. امیدواریم با هجمه تبلیغاتی و کار قضایی، موجب آزادی ایشان فراهم شود.
 

تمام تلاش خود را برای آزادی مسعود سلیمانی به کار خواهم بست

 احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم اظهار داشت: ما به عنوان دانشگاه وظیفه داریم از همه جبهه ها مساله سلیمانی را تا پایان پیگیری کنیم و من کاملا خوشبین هستم که آزادی ایشان امکان پذیر است؛ علی رغم اینکه دشمنان ایران بسیار حیله گر هستند. در این ماجرا اقدامات زیادی توسط مقامات دانشگاه، وزارت بهداشت، حوزه ریاست جمهوری و شخص وزیر خارجه صورت گرفته است.

احمدی ادامه داد:  ما بسیار نگران حال مسعود سلیمانی هستیم‌. هم نشینان او در زندان افراد نا اهل و مجرمان هستند ولی همین فرد باعث شده چند نفر داخل زندان به اسلام ایمان آورده اند و با قرآن خواندن او نیز هم صدا شده اند.  من مطمئن هستم همه اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهیان امریکا این اقدام را محکوم می کنند.

سلیمانی؛ معلمی که در زندان هم از رسالتش دست نمی‌کشد

منصوره موحدین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس هم در این مراسم یادبود گفت: سلیمانی دوکتاب و ۵ طرح کاربردی دارد و هرچه از زمینه علمی این دانشمند گفته شده نتوانسته حق مطلب را ادا کند. سلیمانی  علی رغم اینکه دسترسی به شبکه اجتماعی و ارتباطی ندارد و با اینکه دچار پیرچشمی زودرس شده است، وظیفه معلمی خود را فراموش نکرد و با وجود محدودیت ها آموزش می دهد.
موحدین اضافه کرد: ما در دانشگاه به دنبال این بودیم که با خرید چند کتاب از آمازون وی را از دانش روز سلول بنیادی مطلع کنیم ولی او گفت که نمی تواند بخاطر پیر چشمی مطالعه کند.

دستگاه‌های مسؤول برای آزادی دانشمند ایرانی تلاش کنند

 رسول سلیمانی برادر مسعود سلیمانی نیز در مراسم یادبود مادر خود در باره بازداشت برادرش گفت: امروز در مراسم یادبود مادری هستیم که پس از خبر بازداشت فرزندش به کما و پس از ۷ ماه به خواب ابدی رفت.

وی افزود: در کنار آن فرزندی هم چشم انتظار دیدن مادرش و شنیدن صدایش است و ما نمی‌دانیم به او چه بگوییم تا متوجه این موضوع نشود.  ۱۱ ماه اسارت و زندانی برای پدر، برادر و دانشمندی دلسوز وجود داشته است و تقاضا داریم همه دستگاه‌های مرتبط، اقدام عاجل برای آزادی سلیمانی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیماری برادر من بیشتر شده و سلامت او به خطر افتاده و بیش از ۱۵ کیلو کاهش وزن پیدا کرده است، همچنین دسترسی به داروهای اساسی‌اش ندارند لذا خواهش می‌کنم تا دستگاه‌های مسؤول فکری برای آزادی این دانشمند کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه ها برای آزادی این پژوهشگر ایرانی استفاده کرد، گفت: در ابتدا تصمیم بر رسانه ای کردن این مسئله بود که متاسفانه باعث تشدید وضعیت شد. بنابراین در حال حاضر چاره ای جز فشار رسانه ای برای آزادی مسعود سلیمانی وجود ندارد و باید از تمام توان ظرفیت رسانه ای کشور استفاده کرد.


در پایان این مراسم یادبود شرکت کنندگان با امضای طوماری اعتراض خود را به اقدام دولت آمریکا در بازداشت پژوهشگری ایرانی اعلام کرده و از مسئولان خواستند برای آزادی مسعود سلیمانی تمام توان خود را به کار ببندند.

دکتر مسعود سلیمانی پژوهشگر سلول های بنیادی کشورمان و جزو دانشمندان برتر جهان در ۳۰مهر ماه سال۹۷  به دلایلی نامعلوم در فرودگاه شیکاگو بازداشت شد و سپس به زتدان دیتون اتلانتا امریکا منتقل شد
این دانشمند ایرانی از سوی مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد که برخلاف تمام پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شد.
سلیمانی با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

مراسم یادبود شادروان - معصومه جوانی- مادر دکتر مسعود سلیمانی عصر امروز - چهارشنبه - در دانشگاه تربیت مدرس تهران با حضور جامعه دانشگاهی ،‌دانشجویان و اقشار مختلف برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دکتر مسعود سلیمانی دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 در حالی که مقام‌های رژیم اسرائیل تهدید به بمباران مواضعی در خاک ایران می‌کنند، جو بایدن به صراحت به بنیامین نتانیاهو گفته که آمریکا در چنین حمله‌ای مشارکت نخواهد کرد اما چرا؟ پاسخ نظامی آمریکایی درباره این عدم مداخله نظامی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران