Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد، گفت: برای حل این موضوع هم دیپلماسی خودمان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش میراسماعیلی در این مورد گفت : تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد و سناریوی از پیش تعیین شده بود و متاسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد و در نهایت ایمیلی که امروز دریافت کردیم ، مطلع شدیم تعلیق انجام شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: ١٣ سپتامبر ایمیلی دریافت کردیم که  در آن اعلام شده بود ، پنج نَفَر  را برای کمیته انضباطی به منظور بررسی موضوع ایران منصوب کردند و از من خواسته بودند گزارشی را ارائه کنم که دفاع ایران به چه صورت خواهد بود.

آرش میراسماعیلی با اشاره به ایمیلی که امروز با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بصورت کتبی برای دفاع ارائه شده ،توضیح داد: متاسفانه به یکباره دیدیم ایمیلی که امروز فدراسیون جهانی ارسال کرده ، کاملا جدا از  روالی است که خودشان تعیین کردند و حتی قرار بود در گرندپری وإسکندریة ٢٢ و ٢٣ سپتامبر کمیته انضباطی برگزار و بصورت موقت ایران را تا رسیدگی نهایی ، تعلیق کنند اما در  إیمیل امروز کاملا تمام موارد فدراسیون جهانی نقض شد.

وی با بیان اینکه گزارش فدراسیون جهانی از جودو ایران حاوی ادعاهای دروغین نسبت به جودوی ایران بوده تصریح کرد : فدراسیون جودو در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیپلماسی خودش را خواهد داشت که امیدوارم از این مرحله سخت و تعلیقی که همراه با تحریم ها علیه مردم ایران بوده عبور کنیم و در این جنگ نابرابر به عنوان سرباز مملکت که به آب و خاک پایبند است، پیروز شویم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جودو تعلیق جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند

با گذشت یک ماه از انتخابات فدراسیون والیبال تمام نامزدهای ریاست والیبال بعد از کنار رفتن از دور رقابت با میلاد تقوی، در فدراسیون صاحب پست و جایگاهی شدند و همین‌روزها حکم دبیری امیرحسین منظمی هم صادر می‌شود تا جمع پست‌بگیران فدراسیون تکمیل شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آن‌چه هر روز در والیبال ایران به ریاست یک جوان مازندرانی نمایان‌تر می‌شود، ریاست در سایه‌ی وحید مرادی نایب‌ رییس کارکشته این فدراسیون است. او هر روز تعداد منصوبانش در پست‌های مختلف را افزایش می‌دهد و در پی در دست گرفتن امپراتوری جا مانده از محمد داورزنی است.

وحید مرادی رییس اسبق فدراسیون شنا، دو سال پیش به عنوان نایب رئیس فدراسیون والیبال کارش را کنار محمدرضا داورزنی شروع کرد؛ او در توافقی نانوشته میانجی داورزنی و وزارت ورزش شد و با سرپرستی دو ماهه بر فدراسیون زمینه انتخابات جدید و ریاست میلاد تقوی را فراهم کرد.

مرادی بعد از کنار گذاشتن داورزنی، نه فقط نایب رئیس فدراسیون باقی ماند که قرار است سرپرست تیم ملی والیبال ایران شود و در سفرهای متعدد خارجی کنار این تیم باشد؛ چیزی که دوست دارد و برایش کت‌وشلوارها و تی‌شرت‌های متعدد معروفش را مرتب کرده است.

مرادی به جز در اختیار گرفتن شریان‌های اصلی فدراسیون، یکی یکی پست‌های کوچک اما کلیدی را به نزدیکان‌اش می‌سپارد و با کنار گذاشتن نیروهای به‌نسبت قدیمی‌تر، تلاش می‌کند سرعت توسعه سیطره‌اش بر والیبال را بیشتر کند.

وحید مرادی هفته قبل در اظهار نظری اعلام کرد؛ افراد دارای پست در ارگان‌های بین‌المللی والیبال باید میان کار کردن در فدراسیون والیبال و این ارگان‌ها یکی را انتخاب کنند؛ معنی این اخطار شاید به معنی کنار گذاشتن افرادی نظیر امیر طلوع‌کیان، فرهاد شاهمیری، نادر انصاری و دیگران باشد. در نقطه مقابل این عزل‌های پرتعداد که همگی با هدایت نایب رییس باتجربه و پابه‌سن گذاشته انجام می‌شود، نزدیکان مرادی در گوشه و کنار فدراسیون پست می‌گیرند. مهدی احمدی آذر یکی از آن‌هاست که هفته گذشته سرپرست تیم جوانان ایران شد. 

معرفی مرادی به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال در روزهای آینده این سوال را پر رنگ می‌کند که واقعا آنقدر قحط الرجال است که نایب رئیس فدراسیون سرپرست تیم ملی والیبال شود؟ یا اینکه این الگو که از فوتبال با مهدی محمدنبی شروع شد، در حال بسط در فدراسیون های ورزشی ایران است. آیا کسی نیست مقابل طمع حق ماموریت خارجی و ارز سفرها، و عشق دنیاگردی مدیران فدراسیون‌ها بایستد.

جواب این سوال اما در واقعیت هم ساده و هم پیچیده است؛ چراکه موضوعات مالی و بین ‌المللی این پست، آنقدر مهم است که هنوز نتوانسته‌اند تلاش‌های امیر خوش‌خبر سرپرست ۱۵ ساله تیم ملی والیبال و کارمند وزارت ورزش برای برگشتن به سرپرستی تیم ملی آن هم بعد از آن ادعاهای مالی گسترده علیه او، را متوقف کنند. امثال خوش‌خبر و مرادی همه‌کار می‌کنند تا از مواهب مالی و بین‌اللملی این پست استفاده کنند.

جدل با پائز و سپردن تیم‌های پایه به افراد تازه‌کار

در وضعیت بی‌ثبات کنونی فدراسیون والیبال، سوال اساسی این است با قدرت گرفتن مرادی در سایه و میدان دادن به میلاد تقوی، سرنوشت والیبال ایران در میان مدت چگونه خواهد بود؟ با بررسی چند نمونه از تصمیمات اخیر مرادی و تقوی می‌توان به پاسخ سوال نزدیک شد.

جنجال در انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و در ادامه معرفی پیمان اکبری به عنوان دستیار اول موریس موتا پائز بدون هماهنگی با این مربی برزیلی و بعد از آن صدور بیانیه و مصاحبه تند پائز در مخالفت با حضور اکبری با رسانه‌های خارجی، خود نشان از بهم‌ریختگی و خطاهایی استراتژیک این دو در هدایت والیبال دارد.

در حالی که پائز به طور رسمی دستیار اولش‌ را فرد دیگری معرفی می‌کند، مرادی برای آن‌که نشان دهد کت تن کیست با ایجاد تنش در پی گسترش قدرت و نفوذش در ارکان‌ مختلف والیبال است و از حالا هم نتایج تیم ملی در ماه‌های آینده قابل پیش‌بینی است.

سپردن تیم نوجونان ایران به عادل غلامی و دیگرانی چون فرهاد قائمی بدون سابقه یک روز مربیگری با وجود مخالفت‌های گسترده اهالی فن موضوع دیگری است که به‌زودی نتایج آن در والیبال پایه نمایان می‌شود.

 از سویی وحید مرادی برای پایه‌ریزی روابط جدید بین‌المللی و مالی در والیبال و زمینه‌سازی تغییرات بیشتر، با وجود اینکه در یک دهه اخیر هم تیم نوجوانان و هم تیم جوانان ایران با مربیان داخلی قهرمان جهان شده‌اند، سراغ کشورهای تاریخ مصرف گذشته در والیبال مثل کوبا رفته و با برقراری ارتباط با سفیر کوبا در تهران ، در پی شبکه‌سازی و سازوکارهای جدیدی برای استفاده از کوبایی‌ها در والیبال ایران است!

آینده رییس جوان و قدرتی که باز نخواهد گشت

میلادی تقوی در اولین مصاحبه‌اش بعد از ریاست فدراسیون والیبال عنوان کرده که داورزنی مخالف ریاست او بر والیبال بوده و از ابتدا هم مشخص بوده که او رییس فدراسیون والیبال می‌شود. مصاحبه مفصل اخیر تقوی با ایرنا از ناپختگی رییسی حکایت دارد که روزی در سایه داورزنی بود و امروز در سایه‌ی مرادی به زیست مدیرانه و شیک‌اش ادامه می‌دهد.

رییس جوان والیبال در مصاحبه‌اش از چارت جدید فدراسیون سخن می‌گوید و تلویحا کنار رفتن استخوان خردکرده‌‌ها که قطعا با هدایت و بازیگردانی مرادی انجام می‌شود را تایید می‌کند و در مقابل چیزی از مناسبات پر ایراد حاکم بر والیبال در بخش‌هایی مثل روابط عمومی نمی‌گوید.

تقوی تلاش می‌کند از انتخاب عادل غلامی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان شانه خالی کند و آن را گردن کمیته فنی ناشناخته و نبوده بیاندازد. تقوی زمانی که در مقابل سهم‌خواهی نامزد فدراسیون مورد مواخذه قرار می‌گیرد، می‌گوید بدون کمک و حضور نامزدهای دیگر هم رییس فدراسیون می‌شد و آن‌ها در حمایت از او کنار نرفته‌اند که امروز پست‌های مختلف به نام‌شان زده شود.

درک گزاره‌های بالا و دلایل سهم گرفتن نامزدهای کنار کشیده در انتخابات فدراسیون حتی برای بچه‌های راهنمایی و دبیرستان هم واضح و مبرهن است. مرادی جای پاکسازی فدراسیون والیبال از روابط خاص از جمله در بخش روابط عمومی، به دنبال گسترش نفوذ خودش در ارکان‌ داخلی و بین‌المللی والیبال است و امتیازاتی که او امروز از میلاد تقوی می‌گیرد شاید هیچ‌گاه به رییس تازه وارد بر نگردد.

تاریخ گواه نوع فعالیت‌های امثال مرادی مثلا در شنای ایران و آسیاست که در دوره او تقریبا هیچ فعالیت سازنده ای انجام نشد و در مقابل سال‌هاست کسی نمی‌تواند مرادی را از شنا جدا کند تا آنجا که ۱۰ سال پیش مدعی بود دبیرکل افتخاری کنفدراسیون آسیا ست درحالی که چنین موضوعی واقعیت نداشت.

میلاد تقوی با تصور اینکه بدون مرادی کار پیش نمی‌رود در حال دادن سهم به فردی‌ است که روزی در کناررفتن داورزنی نقش ایفا کرد و احتمالا روزی نوبت به خود تقوی هم خواهد رسید. آن‌چه امروز به مرادی و اطرافیانش سپرده می‌شود ـ تا آن‌جا که در هفته‌های اخیر با تغییر در معماری اتاق‌های فدراسیون، اتاق نایب رییس فدراسیون به اتاق اصلی ریاست وصل شده ـ دیگر قابل پس گرفتن نخواهد بود و درک اهمیت این چینش‌ها و امتیازات برای تقوی در این سن و سال زمان‌بر خواهد بود.

نویسنده: فراز الوند

 

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده والیبال ایران
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • آرش میراسماعیلی به فساد مالی محکوم شد
  • کوهپایه زاده رییس کمیته پزشکی پارالمپیک آسیا شد