Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه با ارسال بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۲/۹۶/۶۷۸۱۴ مورخ ۹۶/۲/۲۴ به پیوست تصویر نامه شماره ۹۸/۵۰۲/۳۵۵۸ مورخ ۹۸/۶/۱۰ دفتر مقررات و استاندارد‌های بازرگانی مبنی بر لزوم ثبت سفارش و ورود کالا (انواع کود) با اخذ گواهی ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد، صرفا کود‌های نمونه که به صورت محدود وارد کشور می‌گردند نیاز به اخذمجوز جهاد کشاورزی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین بعد از تحولات ارزی سال ۹۷ مجوز تخصیص ارز و ثبت سفارش مواد کودی و انواع کودک به دستگاه‌های اجرایی مربوطه (وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات خاک و آب) محول شده است.

بنابراین گزارش، ولی الله فریادرس مدیرکل معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی دفتر مقررات و استاندارد‌های بازرگانی نیز با ارسال نامه‌ای به وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع لزوم بازگشت به نامه شماره ۹۸/۶۲۳۸۶۶ مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۲ در خصوص اخذ تایید برای ثبت سفارش مواد کودی و کود‌ها نوشت. شرح این نامه درذیل مطلب آمده است.

بر اساس ابلاغیه شماره ۹۴/۵۰۱/۵۹۴ مورخ ۱۳۹۴/۳/۲۰ از تاریخ ۱۳۹۴/۵/۲۱ دارا بودن گواهی ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی برای ثبت سفارش و ورود تمامی مواد کودی و کود‌ها الزامی است، همچنین کود‌های نمونه که به صورت محدود وارد می‌شوند، برای ترخیص نیازمند به اخذ تاییدیه از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی هستند.

بعد از تحولات ارزی سال ۱۳۹۷ ناشی از تحریم اقتصادی مجوز تخصیص ارز و ثبت سفارش مواد کودی و انواع کود نیز به دستگاه اجرایی مربوطه (وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات خاک و آب) محول شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۲۶ بنا‌ی غیرمجاز بالغ بر۴۷هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستای نظام آباد، محمود آباد نمونه و ناصر آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

حسنی افزود: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری محمود آباد اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است