Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@22:01:39 GMT

بنیادمستضعفان یکصدمین مدرسه را در مناطق محروم ساخت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۰۹۹

بنیادمستضعفان یکصدمین مدرسه را در مناطق محروم ساخت

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، یکصدمین مدرسه بنیاد مستضعفان در روستای بوربور از توابع شهرستان بجنورد با حضور معاون بنیاد مستضعفان افتتاح شد.

‌موسی برزگری‌، معاون بنیاد مستضعفان، در مراسم افتتاح این مدرسه در شهرستان بجنورد بیان کرد: تاکنون توانستیم ۳۳۸ کلاس درس را در قالب ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور احداث و به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنیاد مستضعفان علاوه بر این ۱۰۰ مدرسه تاکنون ۳۵۰ مدرسه در روستا‌های دورافتاده و محروم را نیز تعمیر و تجهیز کرده است که در مجموع برای ساخت، تعمیر و تجهیز این مدارس در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به تحویل پنج مدرسه دیگر تا اول مهر به آموزش و پرورش گفت: این پنج مدرسه در مناطق محروم استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و افتتاح آن‌ها تا اول مهر ماه نقش بسزایی در پیشرفت امکانات آموزشی در این مناطق دارد.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت:‌ بنیاد مستضعفان با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰۰ کلاس درس را در مناطق محروم کشور بازسازی و نوسازی می‌کند، این طرح با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود و نقش بسزایی در بهبود امکانات آموزشی در مناطق محروم دارد.

برزگری‌ تاکید کرد: بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی و فراهم ساختن زیرساخت پیشرفت مناطق محروم را وظیفه ذاتی خود می‌داند و کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم در قالب طرح‌های مختلف، چون ساخت مدارس علوی، طرح ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و تهیه و توزیع کتاب‌های کمک آموزشی در مناطق محروم در حال پیگیری است که در آینده نزدیک چشم انداز خوبی را برای این مناطق ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی