Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@22:25:43 GMT

جایگاه سوم آسیا برای ایران!

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۱۰۵

براساس گزارش ارائه شده در مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو)، سازمان ملی استاندارد ایران با مدیریت سه کمیته فنی بین‌المللی، پس از چین و ژاپن در جایگاه سوم قرار گرفت.

 طبق گزارش ارائه شده، جمهوری اسلامی ایران به همراه چین، ژاپن و کره جنوبی، تنها کشورهای آسیایی هستند که مسئولیت اداره چندین دبیرخانه کمیته فنی این سازمان بین المللی را  برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع عمومی سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) از ۲۵ شهریور در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی آغاز شده و تا ۲۹ شهریور ادامه دارد.

مذاکره دوجانبه با هدف تسهیل تجارت میان ایران و آفریقا

برپایه این گزارش، در حاشیه مجمع عمومی ایزو در آفریقای جنوبی، «نیره پیروزبخت»، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان وزارت تجارت و صنعت آفریقای جنوبی دیدار و درباره چگونگی گسترش همکاری ها و تسهیل تجارت میان دو کشور مذاکره و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور مدیران تجارت بین‌الملل و توسعه اقتصادی، زیرساخت‌های فنی و مدیران منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی اعضای هیات افریقای برگزار شد، پیش نویس یادداشت تفاهم سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت تجارت و صنعت آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد ساز و کاری برای همکاری در زمینه‌های استانداردسازی، آیین نامه های فنی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و فرآیندهای ارزیابی انطباق برای تسهیل تبادل کالا و خدمات از طریق شناسایی پیشگیری و حذف موانع فنی تجارت است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FHm برچسب ها: ایران ، چین ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران چین بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت

در یک اتفاق غیرمنتظره، تیم ملی فوتسال ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، از مرحله گروهی این رقابت‌ها حذف شد.

طرفداری | ژاپن که در گروه C با تیم‌های قرقیزستان، تاجیکستان و کره جنوبی همگروه بود، در آخرین دیدار خود مقابل تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسید و با کسب تنها 4 امتیاز، در رده سوم گروه قرار گرفت.

تاجیکستان با 5 امتیاز دوم شد و قرقیزستان با 7 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کره جنوبی هم با تنها 1 امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

این در حالی است که ژاپن در دوره قبلی این رقابت‌ها که به میزبانی تایلند برگزار شده بود، با شکست ایران در فینال، عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

حذف ژاپن از جام ملت‌های فوتسال 2024، یکی از بزرگترین شگفتی‌های این مسابقات تاکنون به شمار می‌رود.

در سایر گروه‌ها، تیم‌های ملی فوتسال ایران و کویت، افغانستان و بحرین به مصاف هم خواهند رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی