Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها نماینده شطرنج ایران با شکست برابر بخت نخست قهرمانی در جام جهانی شطرنج، از گردونه مسابقات جهانی شطرنج خارج شد.

طرفداری- تنها نماینده شطرنج ایران با شکست برابر بخت نخست قهرمانی در جام جهانی شطرنج، از گردونه مسابقات  جهانی شطرنج خارج شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دیدار تکمیلی دور سوم جام جهانی شطرنج امروز میان علیرضا فیروزجا تنها نماینده شطرنج ایران با ریتینگ 2702 و دینگ لیرن از چین با ریتینگ 2811 برگزار شد و در نهایت به برتری دو بر صفر لیرن به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شکست علیرضا فیروزجا از جام جهانی شطرنج حذف شد تا ایران نماینده ای در دور چهارم نداشته باشد. این برای نخستین بار در تاریخ شطرنج بود که یک ایرانی به مرحله سوم جام جهانی صعود کرده است.

تیم ایران در این دوره از رقابت ها با چهار بازیکن به نام های علیرضا فیروزجا (2702)، پرهام مقصودلو (2664)، محمد امین طباطبایی  (2642) و احسان قائم مقامی (2544) شرکت کرده بود. 

در مرحله چهارم جام جهانی 16 بازیکن باقیمانده به رقابت با یکدیگر می پردازند.

دهمین دوره رقابت های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام جهانی ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب کرده است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت جدی کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی

به نظر می‌رسد رقابت برای تصاحب دوبنده ملی در وزن ۸۶ کیلوگرم بین کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از ۲۳ فروردین در بیشکک آغاز می‌شود که در وزن ۹۷ کیلوگرم کامران قاسم‌پور به این مسابقات اعزام نخواهد شد.

وی در حالی که سال گذشته به یک وزن بالاتر آمد اما در مسابقات رنکینگ جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم برنز گرفت و این امیرعلی آذرپیرا بود که در وزن ۹۷ کیلوگرم طلا گرفت و مدعی این وزن شد.

باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور ۹۰ کیلوگرم وزن دارد به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نخواهد شد و به نظر می‌رسد رقابت گلادیاتور و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم حالا جدی‌تر از گذشته است.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برگزار خواهد شد و در صورتی که آذرپیرا سهمیه ۹۷ کیلوگرم را بگیرد در این وزن به المپیک خواهد رفت.

براین اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم علاوه بر حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور هم در تلاش هستند تا دوبنده ملی را تصاحب کنند. باید منتظر بود و دید وضعیت بهبودی یزدانی چطور طی خواهد شد و کدام کشتی‌گیر در وزن ۸۶ کیلوگرم به المپیک پاریس خواهد رفت.

منبع: فارس

کد خبر 739691

دیگر خبرها

  • ملی پوش قزوینی راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود
  • ملی پوش استان راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • رقابت جدی کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • دومین برد دختران هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا