Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:43:39 GMT

الزام اصناف به نصب کارتخوان‌های مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۷۰۵

الزام اصناف به نصب کارتخوان‌های مالیاتی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اگر تا دیروز همه مدافع نصب کارتخوان در مطب پزشکان بودند و از مالیات‌گریزی پزشکان گلایه داشتند، حالا که فرمان جمع شدن کارتخوان‌‌های قدیمی و جایگزینی کارتخوان‌های مالیاتی صادر شده، انتظار می‌رود برخی اصناف دست به مقاومت بزنند. اما آیا این مقاومت نتیجه می‌دهد؟ رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم‌گیری در سازمان، با حضور نمایندگان اتاق اصناف و وزارت صنعت و سایر مراجع و تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای ذیربط، از تعیین فهرست نهایی صاحبان مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امید علی پارسا، با اشاره به مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تعیین مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش اعلام کرد: براساس مصوبه اخیر، مشاغل و حرف در 15گروه مشمول نصب سامانه فروش شده‌اند. به گفته امیدعلی پارسا، صاحبان این مشاغل، از ابتدای سال 1399به استفاده از سامانه صندوق فروش یعنی پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی و صدور صورتحساب فروش یا فاکتور، مطابق مقررات ملزم شده‌اند.

سازمان امور مالیاتی ایران به نقل از امیدعلی پارسا، از همه صاحبان مشاغل و حرف مذکور دعوت کرده از ابتدای مهرماه سال‌جاری، با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی https://tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه یا پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود، یا همان کارتخوان‎های بانکی، اقدام کنند.

به گفته رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، صاحبان این مشاغل می‌بایست هنگام مراجعه به سامانه الکترونیک مذکور، وارد سامانه ثبت نام الکترونیک و ارائه شماره اقتصادی شده، در قسمت ثبت مشخصات صندوق فروش و

حافظه مالیاتی،پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنند.

 آه مالیاتی پزشکان دامن اصناف را گرفت؛ دفاتر وکلا، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، نمایشگاه‌داران، اغذیه‌فروشان، قنادی‌ها، مشاوران املاک، دفاتر خدمات الکترونیک و میوه فروشان برای نصب کارتخوان‌های مالیاتی به صف شدند

فهرست 15 گروه جدید مشمول کارتخوان مالیاتی

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی صاحبان مشاغل زیر موظف به جایگزین کردن کارتخوان‌های جدید مورد تأیید این سازمان هستند:

   وکلا

  مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده

   دفاتر اسناد رسمی

   مشاوران املاک

   تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها، سفره خانه‌های سنتی و کافی شاپ‌ها، کترینگ‌ها و تهیه غذاها، قهوه‌خانه‌ها، سالن‌های غذاخوری و باغ تالارها، باغ‌سراها، طباخی‎ها، آش و حلیم پزی‌ها، جگرکی‌ها، کته‌کبابی‌ها، بریانی فروشی‌ها و مشاغل مشابه

   مراکز اقامتی از قبیل: هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مهمانخانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل ها

   نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه موتوری به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی

   آرایشگاه‎های مردانه و زنانه

   آجیل و خشکبار فروشی‎ها، به استثنای مشمولان ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم و واردکنندگان

   قنادی‌‎ها و شیرینی فروشی‎ها، آب میوه فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها

   میوه و تره بار فروشی‎‌های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی‌های میوه و تره‌بار، میوه فروشی‎ها

   مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی

   لوازم تحریر و نوشت افزار فروشی‌ها به استثنای تولید‌کنندگان و وارد کنندگان

   بازی‎های رایانه ای(گیم نت ها) و کافی‎نت ها

   دفاتر خدمات ارتباطی(دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)، دفاتر خدمات الکترونیک، ازجمله دفاتر پلیس+10، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات کارتخوان سازمان امور مالیاتی اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳

مازیار مباشری مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی از سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های این حوزه در سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جاری استفاده از فناوری‌های نو و نوین را در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دستور کار قرار دادیم و همچنین موضوع سامانه صدور مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در این حوزه دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این حوزه در سال جدید دنبال می‌شود، تنظیم روابط ذی‌نفعان بر بستر ابر دولت الکترونیک است که ابر دولتی، مصوبه‌ای است که در برنامه هفتم به تصویب می‌رسد و تکلیف دستگاه‌ها این است که بر روی ابری که در مراکز داده شکل می‌گیرد، داده‌هایشان را قرار دهند.

مباشری در پایان تصریح کرد: قطعاً در سال ۱۴۰۳ تمرکز زیادی در مهاجرت دستگاه‌ها و قرار دادن داده‌های خود در مراکز داده خواهیم داشت و بسترها و زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

کد خبر 6077949 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳