Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@23:17:16 GMT

اعمال نظام بودجه‌ای درآمد هزینه‌ای از سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۷۷۸

اعمال نظام بودجه‌ای درآمد هزینه‌ای از سال آینده

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نعمت‌الله ترکی امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی ساختار بودجه‌ای کشور تقریبا سنتی است و حتی می‌توان گفت بخشی از آن معیوب است.

وی افزود: درآمدها از استان‌ها جمع‌آوری و به خزانه کشور واریز و نهایتا دستگاه حاکمیتی تصمیمم می‌گیرد که چه میزان هزینه‌کرد به استان‌ها برگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا پیشنهاداتی تهیه شد و نهایتا پس از بحث و بررسی با دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار بودجه‌ای دستورات لازم به سازمان برنامه و بودجه داده شد تا برای سال آینده اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور در دستور کار قرار گیرد.

ترکی ادامه داد: از سال آینده بحث نظام درآمد هزینه برای استان‌ها اعمال خواهد شد و براساس هزینه‌کردی که اعلام می‌کنند بودجه‌ای به آن‌ها تخصیص داده می‌شود. امیدواریم این قانون از سال آینده اجرایی شود و نظام درآمد هزینه برای استان‌ها اعمال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سازمان برنامه و بودجه پیگیری پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها به عنوان یک محور قرار گرفت و مقرر شده که در هر یک از استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. در استان تهران سند توسعه تدوین و ابلاغ شده و از این رو از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ضریب بازگشت بودجه در استان تهران هفت درصد است و از ۶۸ هزار میلیارد تومان درآمدی که از استان تهران اخذ می‌شود تنها حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این استان برگردانده می‌شود که به این ترتیب تناسب مناسبی میان این دو وجود ندارد و امیدواریم از سال آینده با اعمال نظام بودجه‌ای درآمد هزینه‌ای این مشکل حل شود.

ترکی تأکید کرد: ‌مقرر شده در استان‌ها خزانه مستقل تشکیل شود و این کار از سال آینده انجام خواهد شد. در حال حاضر درآمدها به خزانه کشور واریز و دستگاه‌های حاکمیتی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی مشارکت‌های خصوصی و عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا پروژه‌های نیمه کاره به بخش خصوصی واگذار شود و برای تحقق این موضوع مقرر شده از سال آینده بودجه‌ای برای بخش نگهداشت این پروژه‌ها در نظر گرفته نشود تا دستگاه‌ها مجاب به واگذاری این پروژه‌ها شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بودجه استانداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد نوری دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی در نشست مسئولان مالیاتی با نخبگان افزود: سال‌های گذشته یکی از آرزو‌های پیشکسوتان حوزه مالیات فراهم شدن ساختاری برای محاسبه  پیش فرض مالیات مودی بود که با تحقق این آرزو، برای نخستین بار از فروردین اظهارنامه‌های پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ بصورت سیستمی محاسبه می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی قوانین و نرخ‌های متفاوتی در حوزه مالیات وجود دارد و برای تسهیل این موضوع، سامانه مودیان را با نرخ‌های متعدد پوشش دادیم، گفت: برای تسهیل و عادلانه شدن محاسبات در سامانه مودیان برای کالا‌ها و خدمات، شناسه عمومی و تخصصی قرار دادیم.

وی همچنین به سه پایه اصلی مالیات یعنی درآمد، مصرف و ثروت اشاره کرد و افزود: در مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (مالیات بر شرکت‌ها) عقب ماندگی خاصی در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته نداریم، اما در بحث مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی عقب ماندگی وجود دارد که برای جبران آن، توسعه ظرفیت محاسبه مالیات  با تکیه بر داده‌هاست.

دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : طبق «قانون تسهیل تکالیف مودیان» تمام هزینه‌های مربوط به صدور صورتحساب الکترونیک را دولت متقبل شده و لازم نیست مودی هزینه ای بپردازد  و چنانچه مودی بخواهد خدمات تکمیلی یا مشاوره‌ای از شرکت‌های معتمد در یافت کند، باید هزینه‌ پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • چرا بازگشت انسان به ماه سخت است؟