Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:25:09 GMT

سند مالکیت برای بخشی از حریم رودخانه کن صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۸۷۷

سند مالکیت برای بخشی از حریم رودخانه کن صادر شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت آب منطقه ای تهران، محمدرضا گیتی پژوه با اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان حقوقی و آب‌های سطحی و به ‌منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سواستفاده، سند شش دانگ تک برگ در قسمتی از بستر رودخانه کن در حد فاصل اتوبان آزادگان خیابان عرفان تا گلشهر در حوزه ثبتی اسلامشهر به مساحت ۵۶ هزار و ۸۵۰ متر مربع اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به این نکته که صدور اسناد مالکیت برای مجاری آب های سطحی می تواند ضمن تثبیت صدور بستر، از صدور اسناد مالکیت برای اشخاص حقیقی مجاور آن جلوگیری نماید، تصریح کرد: در این راستا، محدوده فوق با اراضی و قطعات بسیاری مجاورت دارد که در اولویت کاری این امور جهت اخذ سند مالکیت قرار گرفته و با توجه به موقعیت منطقه از ارزش  بسیار بالایی برخوردار است.

گیتی پژوه تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران) هرگونه سو استفاده احتمالی برای تصرف‌های بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

مدیر امور آب اسلامشهر در پایان خاطر نشان کرد: موضوع اخذ اسناد مالکیت در محدوده عملکردی امور منابع آب اسلامشهر در حوزه ثبتی اسلامشهر با فوریت و با بررسی و پیگیری های لازم از سوی کارشناسان امور صورت می پذیرد.

رودخانهٔ کن یا سولقان رودی به طول ۳۳ کیلومتر است که از رشته کوه توچال سرچشمه گرفته، از تهران گذشته و در جنوب تهران خشک می‌شود و پرآب‌ترین رودی است که از تهران می‌گذرد.

تهرام/۸۱۳۸//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلامشهر ثبت اسناد و املاک شرکت آب منطقه ای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به استان از فردا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر همین اساس ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه (۳۱ فروردین تا یکم اردیبهشت) نیمه جنوبی و غرب استان را فرا می‌گیرد.


از بعد از ظهر فردا جمعه رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با گرد و خاک در مناطقی، چون بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده طی ۲۴ ساعت آینده در سفر‌های برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط کنند.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه بر پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر و نیز لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اخذ تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.


هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند.


هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا