Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست صمیمانه وزیر ارشاد که قرار بود با طرح مشکلات حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه از سوی نمایندگان هر طیف همراه شود بدون طرح مسائل و مشکلات برگزار شد و فریاد پنهان فرهنگ اردبیل را در سینه حبس کرد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عصر امروز نگارخانه شاه اسماعیل صفوی، موزه دائمی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان اردبیل میزبان وزیری بود که از قضا حوزه کاری وی در اردبیل با مشکلات متعددی روبه‌‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نبود زیرساخت‌های فرهنگی، ضعف حمایت هنرمندان، کوچ و قهر هنرمندان تا تعریف جایگاه درخور شانی برای اردبیل در برنامه‌های کلان فرهنگی همگی فریادهای پنهان فرهنگ اردبیل بود که همچنان در سینه حبس ماند.

سؤال یک نماینده درباره بیمه خبرنگاران از وزیر فرهنگوزیر فرهنگ و ارشاد: اصفهان جریان‌ساز دیپلماسی فرهنگی قرار گیردصالحی‌امیری: رسانه حلقه وصل افکار عمومی و نظام اجتماعی است‌

در این نشست مدیرکل ارشاد استان اردبیل بدون طرح کمترین مطالبه‌ای برای حوزه فرهنگ اردبیل گفت: در حوزه بهبود کسب و کارهای فرهنگی و دسترسی به فضاهای فرهنگ و هنر استان اردبیل توانسته است دستاورهای قابل توجهی داشته باشد.

سید ناصر اسحاقی به رونق سینما در اردبیل اشاره کرد و گفت: در بخش تئاتر نیز وضعیت رو به رشدی داریم و قدمت و دیرینه این هنر در بین مردم نهادینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش رسانه نیز وضعیت رو به رشدی در استان مشاهده می‌شود اظهار کرد: در مجموع رونق کسب و کارهای خلاق حوزه فرهنگ، رسانه و هنر استان روند مطلوبی را طی می‌کند.

در ادامه کاظم نظری بقا نماینده جامعه فرهنگی استان با اشاره به تاریخ شعر و ادب اردبیل در دوره صفویه، قاجاریه و مشروطه اشاره کرد و گفت: در دوره‌های ذکر شده آثار و شخصیت‌های فاخر متعددی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در سال‌های بعد تولید آثار، تعدد برنامه‌های شعرخوانی، شکل‌گیری نهادهای فرهنگی، کارگاه های شعر و داستان و چاپ آثار را شاهد هستیم.

بخش عمده جشنواره‌ها بی‌نتیجه است

نظری بقا گفت: اما در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود که هنرمندان با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند از جمله اینکه چاپ آثار هنرمندان شهرستانی در مقایسه با مرکز نشین‌ها اولویت کاری محسوب نمی‌شود.

شاعر اردبیلی با تاکید به اینکه به وجود آوردن انجمن‌های ادبی به آمارسازی تبدیل شده است، افزود: از سویی ضروری است وزارت ارشاد از جشنواره‌زدگی پرهیز کند.

وی افزود: جشنواره‌های متعدد موجب به‌وجود آمدن طبقه‌ای از نویسندگان و هنرمندانی با سطح سواد علمی و هنری پایین شده است.

در حالی که اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منتظر سخنرانی نمایندگان دیگری از بین خود بودند، تغییر برنامه زمانی جلسه و اعلام آن از سوی مجری موجب شد تا در نهایت وزیر ارشاد به طرح سخنرانی پرداخته و اشاره‌ای نیز به ترمیم مشکلات فعلی استان نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند.

در این جلسه که پیرامون بررسی مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب برگزار شد؛ ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره تصدی گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت کمیسیون فرهنگی برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و  در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همواره در صف حمایت از حجاب و عفاف بوده ام؛ گفت: در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

     

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد