Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سفیران کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ. سه. آن در بیانیه‌ای تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترده‌ای درخصوص همکاری‌های علمی و تکنولوژی میان ایران و آ. س. آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه نشست سفرای کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه. آن آمده است: آ. سه. آن روابط خوبی را با کشور‌های مختلف و شرکا در سرتاسر جهان برقرار می‌کند. درخصوص همکاری‌های بین ایران و «آ. س. آن» ظرفیت‌های گسترده‌ای جهت ارتقای روابط در حوزه روابط تجاری علمی، تکنولوژی و فرهنگی وجود دارد.

این بیانیه می‌افزاید: دسترسی ایران به پیمان مودت و همکاری در آگوست ۲۰۱۸، این انگیزه را به اعضای آ. سه. آن و نیز ایران جهت ارتقای صلح همیشگی، مودت همیشگی و همکاری بین مردم که به تقویت همبستگی و روابط نزدیک‌تر کمک می‌کند، می‌دهد.

در بیانیه آ. سه. آن تصریح شده است: جهت رسیدن به این هدف کمیته آ. سه. آن در تهران شامل سفیران برونئه‌ای، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام آمادگی همکاری با وزارت امور خارجه و نیز جامعه بین الملل در ایران جهت ارتقای روابط خارجی آ. سه. آن با کشور‌های دوست در منطقه و نیز سازمان‌های بین‌المللی دارد.

این بیانیه تاکید می‌کند: «اکتاوینو علیمودین» سفیر اندونزی و رئیس کمیته آ. سه. آن در تهران نیز عنوان کرد که با وجود تلاش‌های مشترک اطمینان دارم که آ. سه. آن آینده‌ای روشن در جهت تقویت وحدت، همبستگی و همکاری در هر زمینه‌ای را جهت کمک به برقراری صلح، ثبات، امنیت، همکاری و توسعه در منطقه و جهان خواهد داشت.

در بیانیه آ. سه. آن آمده است: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در اظهارات خود در نشست روسای آ. سه. آن در دن‌پاساری اندونزی در اکتبر ۲۰۱۸، به این موضوع تاکید کرد که آ. سه. آن پیشرفت چشمگیری را در طی نیم قرن گذشته جهت تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی جهانی داشته است.

این بیانیه می‌افزاید: آ. سه. آن با سه محور اصلی امنیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه ارتقای ثبات منطقه‌ای نیاز‌ها جهت تسریع توسعه این سه محور تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار اعلام کرد که ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

تلویزیون مرکزی چین به نقل از گفته رییس جمهور چین گزارش داد که همکاری یا مقابله چین و آمریکا رفاه مردم هر دو کشور و همچنین آینده و سرنوشت را متاثر می سازد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که مادامی که دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک بنگرند، به منافع یکدیگر احترام بگذارند، همزیستی مسالمت آمیز در پیش بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند، روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

کد خبر 6063833

دیگر خبرها

  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات