Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایجاد کمیته سلامت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه را نشانه توجه دو کشور به ظرفیت‌های فراوان همکاری‌ در عرصه بهداشت و درمان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود واعظی که به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، در آنکارا به سر می‌برد، عصر چهارشنبه در دیدار «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه افزود: هر دو کشور در حوزه پزشکی، ساخت دارو و تجهیزات مربوطه از جمله سلول‌های بنیادین، درمان‌های سلولی، پیوند اعضاء، بیوتکنولوژی و بافت اعضا پیشرفت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند مکمل نیازهای هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دفتر رئیس جمهور زمینه‌های همکاری در عرصه بهداشت و درمان را بسیار متنوع و فراوان دانست و تأکید کرد: تشویق و حمایت بخش‌های خصوصی فعال دو کشور برای ارتباط در زمینه پزشکی می‌تواند عرصه گسترده‌ای جهت توسعه همکاری‌های تجاری باشد.

 

واعظی از میزبانی خوب دولت ترکیه در اجلاس سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه و همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قدردانی کرد و گفت: پیامی که در روزهای اخیر در سایه همکاری سه جانبه ما منتشر شد، پیام صلح و امنیت برای ملت‌های منطقه و پیامی که از نتایج خوب دیدار روسای جمهوری و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مخابره شد، صمیمیت عمیق دو کشور و همکاری در جهت منافع ملت‌های ایران و ترکیه است.

 

«فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به اراده دو دولت برای تقویت همکاری‌ها، گفت: ترکیه آماده توسعه همه جانبه همکاری با ایران در زمینه بهداشت و درمان و از جمله تأمین بخشی از داروهای مورد نیاز از ایران است.

 

وی حجم تجارت دو کشور در عرصه پزشکی را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود ارزیابی کرد و افزود: باید با همکاری نزدیک‌تر از جمله تأمین دارو، فناوری‌های درمانی، تجهیزات و آموزش پزشکی فضای جدیدی در توسعه روابط فیمابین بگشاییم.

 

وزیر بهداشت ترکیه با تشکر از دعوت وزیر بهداشت کشورمان برای سفر وی به تهران، ابراز امیدواری کرد این سفر در نزدیکترین زمان ممکن صورت پذیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد فعالیت های مسجدی محرم روابط ایران و ترکیه محمود واعظی ایران و ترکیه واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: در اجرای این برنامه پیشگیرانه، جمعیت زیر پوشش هر مراقب سلامت، از دو هزار و ۵۰۰ نفر به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و تأکید بر خود مراقبتی است.


حسین فرشیدی افزود: در روستا‌ها هم جمعیت کمتر از هزار نفر زیر پوشش بهورزان قرار دارد.


وی گفت: برنامه ملی سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان کشور در حال اجرا است.


فرشیدی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون نفر در کشور در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار ساکن هستند گفت: تا پایان دولت سیزدهم، همه زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده قرار می‌گیرند.


در برنامه سلامت خانواده برای هر فرد بر اساس شماره کارت ملی، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و همه اطلاعات مربوط به سلامت وی، قبل از تولد تا پس از مرگ، در آن ثبت می‌شود و تنها با استفاده از رمز عبور و حفظ حریم خصوصی، امکان دسترسی به این اطلاعات، به پزشک و اعضای تیم سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.


در این برنامه هر فرد می‌تواند پایگاه سلامت و پزشک خانواده خود را از بین پزشکانی که در نزدیکی محل زندگی یا کارش مستقر است، انتخاب کند.


در صورتی که «پزشک خانواده» بررسی‌های بیشتر برای ادامه روند تشخیص و درمان بیمار را نیاز بداند، بیمار را به پزشکان متخصص یا مشاوران مرتبط ارجاع می‌دهد.


حنان بلخی مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت امروز ۲۶ فروردین در سفر دور روزه خود به اصفهان، از تعدادی از مراکز بهداشتی اصفهان بازدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • چگونه ارز درمانی بگیریم؟
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده