Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:17:27 GMT

طرز تهیه املت فریتاتا یک ایتالیایی محبوب

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۰۹۱

طرز تهیه املت فریتاتا یک ایتالیایی محبوب

فریتاتا از نوع غذا‌های ایتالیایی می‌باشد که بیشتر مردم ایران هم با ذائقه‌ی آن‌ها هماهنگ هستند و می‌توانند این غذای خوش طعم را در میان وعده‌های خود، صبحانه و شام سرو نمایند.

فریتاتا از غذا و خوراکی‌های مهم ایتالیا محسوب می‌شود که تهیه شده از تخم مرغ، گوشت، سبزیجات، پنیر و پاستا که بیشتر شبیه به کوکو می‌باشد، اما تفاوت آن در این است که فریتاتا در فر پخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این املت ایتالیایی با طعم ریحان و پنیر یکی از مشهورترین صبحانه‌های ایتالیا محسوب می‌شود. این املت را با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از انواع سبزیجات هم کمک بگیرید. املت یک واژه فرانسوی (omelette) می‌باشد و خود ایتالیایی‌ها به آن چیزی که به املت ایتالیایی فریتاتا شهرت یافته «فریتاتا» (Frittata) می‌گویند. در ادامه مطلب با طرز تهیه املت فریتاتا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه املت فریتاتا

تخم مرغ ۴ عدد
شیر نصف لیوان
پنیر سفید سفت ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد کوچک
فلفل کاپایا ۲ عدد
سیر ۱ حبه
ریحان تازه ۳ تا ۴ ساقه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نوک قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم


دستور پخت املت فریتاتا

ابتدا تخم مرغ و شیر را در ظرف مناسبی ریخته و به خوبی با همزن برقی هم بزنید تا سبک شود سپس فلفل کاپیای خرد شده، پنیر سفید سفت مکعبی خرد شده، برگ‌های ریحان تازه ریز شده همراه با فلفل سیاه و نمک به موادتان اضافه کنید و همه این‌ها را به خوبی مخلوط و یکدست کنید تابه‌ای را انتخاب کنید که در فرتان جای بگیرد سپس مواد را در ظرف یا تابه‌ای مناسب ریخته و روی شعله قرار دهید سیر خرد شده را همراه با گوجه فرنگی که از وسط به دو قسمت تقسیم کرده ایم را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در آن تفت می‌دهیم گوجه فرنگی‌ها را از تابه بیرون آورده و مخلوط تخم مرغی خود را به تابه اضافه کنید و در تابه را می‌بندیم و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۶ دقیقه پخت شود بعد زیر اجاق را خاموش کنید و گوجه‌ها را روی املت نیمه آماده خود می‌چینیم و تابه را به مدت ۵ دقیقه درون فر می‌گذاریم البته از قبل دمای فر خود را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. منبع: آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی املت غذای ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ

به گزارش "ورزش سه،" نتایج ضعیف میلان در رقابت‌های این فصل در سری آ ایتالیا، جام حذفی این کشور، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا که باعث شد آنها فرصت کسب هیچ جامی را نداشته باشند باعث شده است که مدیران این باشگاه به فکر قطع همکاری با پیولی باشند.

روسونری این هفته در دربی حساس شهر میلان برابر اینتر شکست خورد تا رقیب قدیمی و همشهری جشن قهرمانی را در مقابل چشمان بازیکنان و هواداران این تیم برگزار کند و گفته شده بود که این بازی آخرین فرصت برای سرمربی میلان است که خودش را به مدیران این باشگاه ثابت کند.

رسانه‌های ایتالیایی در روزهای گذشته مدعی شده بودند که جستجو برای یافتن جانشینی برای این مربی آغاز شده و یکی از مربیانی که نامش در فهرست میلان مطرح شده بود، کونته بود که پس از قطع همکاری با تاتنهام هنوز هدایت تیم دیگری را بر عهده نگرفته است.

اما حالا گاتزتا دلو اسپورت خبر داده است که نام مربی سرشناس و بزرگ ایتالیایی از فهرست میلان خط خورده و آنها تمایلی برای همکاری با او ندارند و شانس افراد دیگری که در این فهرست حضور دارند برای نشستن روی نیمکت این تیم بیشتر است.

از دومنیکو تدسکو، سرجیو کونسیسائو و لوپتگی به عنوان گزینه‌های اصلی قبول هدایت میلان نام برده می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • عکس زیرخاکی از مسعود روشن‌پژوه مجری محبوب دهه شصتی‌ها