Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@05:02:02 GMT

ظریف و حناچی به توافق رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۵۹۷

ظریف و حناچی به توافق رسیدند

شهردار تهران ظهر امروز برای امضای تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه مناسبات با وزارت امور خارجه، با محمدجواد ظریف در محل ساختمان این وزارتخانه دیدار کرد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز در دفتر خود میزبان پیروز حناچی شهردار تهران بود تا تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت امور خارجه به امضای طرفین برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تفاهم‌نامه در راستای توسعه مناسبات طرفین و به‌منظور بهره‌مندی حداکثری شهروندان از فضاهای شهری منعقد شد.
مدیرکل ساختمان ‌و پشتیبانی وزارت امور خارجه و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز ضمن حضور در این جلسه، به‌عنوان نمایندگان طرفین در پیشبرد بندهای تفاهم‌نامه معرفی شدند.

در قالب این تفاهم نامه قرار شد شهرداری تهران اقدامات مربوط به واگذاری ساختمانی از املاک شهرداری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محدوده میدان مشق به وزارت خارجه را پیگیری کند. ضمن اینکه تکمیل احداث و مدیریت ساختمان خدماتی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه براساس طرح مورد توافق، از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین، پیگیری اقدامات مربوط به احداث و بهره برداری ساختمانی با کاربری فرهنگی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه موسوم به "خانه دیپلمات" و زمین شرقی آن، از دیگر موضوعات مورد پیگیری از سوی شهرداری تهران است.

طبق این تفاهم نامه وزارت امور خارجه نیز موضوعاتی چون خارج کردن بخش های اداری و سازمانی وزارت امور خارجه از ساختمان شماره یک به غیر از دفتر وزیر، تخریب ساختمان های شماره 2 و 10 در صورت امکان نقل و انتقال به ساختمان های جدید و تبدیل بخشی از زیرزمین ساختمان شماره 9 به موزه اشیاء وزارت امور خارجه را پیگیری خواهد کرد.

براساس گزارش شهرنوشت، چنانچه وزارت امور خارجه پس از تهاتر دیون به شهرداری تهران بدهکار شود مقرر شد از ساختمان های موجود در سایر بخش های شهر به شهرداری تهران واگذار کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف حناچی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور