Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:05:12 GMT

خواب دیروقت چه بلایی بر سر ما می‌آورد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۶۰۱

خواب دیروقت چه بلایی بر سر ما می‌آورد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان با شروع فصل تحصیل هشدار می‌دهند خواب دیروقت نوجوانان و جوانان مشغول به تحصیل آن‌ها را به میزان قابل توجهی چاق می‌کند. به گفته کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت منجر به دیرخوابیدن قشر جوان شده و از طرف دیگر با شروع فصل مدرسه و دانشگاه آن‌ها مجبور هستند صبح زود از خواب بیدار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند پراشکال نوجوانان و جوانان را به میران قابل توجهی در معرض چاقی و دیگر بیماری‌هایی که از چاقی نشأت می‌گیرد، قرار می‌دهد. پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ماساچوست و هاروارد تأکید می‌کند، دختران بیش از پسران در معرض تبعات دیرخوابیدن و صبح زود بیدار شدن هستند.

این تحقیقات به یافته‌های گذشته می‌افزاید که بیدار ماندن تا دیروقت ممکن است اثرات منفی از جمله خطر بیشتر افسردگی و مرگ زودرس به همراه داشته باشد.

این مطالعه که در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده و نتایج به دست آمده از آن به خوبی نشان می‌دهد افرادی که تا دیروقت بیدار هستند، به مراتب بیش از دیگر افراد در معرض خطر چاقی‌اند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دیر خوابیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سردار موقوفه ئی با ارسال متنی به خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان درباره وظایف فراجا پیرامون اجرای طرح نور نکاتی را بیان کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

-طرح نور یا طرح مقابله با ساختار شکنی و هنجار شکنی حوزه حجاب و عفاف چندروزی است در سطح کشور آغاز شده و فراجا با حضور تیمهای مجرب و متخصص در این حوزه عمل می کند.

-واکنش ها به اجرای طرح نور در دو دسته قرار دارد؛ بخشی از جامعه موافق و حامی فراجا هستند و برخی نیز به تشریح آسیب های این طرح می پردازند.

-پلیس در این طرح از تمام ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود برای اجرای دقیق و کامل آن بهره میبرد و ضمن رعایت کرامت و احترام انسانی با هنجار شکنی در حوزه حجاب مقابله می کند.

-فراجا با اجرای طرح نور مرزبانی حوزه حجاب را عهده دار است و مقتدرانه اجازه نمی دهد دشمنان خطوط قرمز فرهنگی را در نوردند و به حریم خانواده اصیل ایرانی هجمه وارد سازند.

-ولی متولیان فرهنگی حجاب و عفاف نیز بیدار باشند که اکتفا به طرح نور و حضور مجاهدانه پلیس در این عرصه تضمینی برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نسل های آتی نخواهد بود.

-عفاف و حجاب اصالتی فرهنگی دارد و این عرصه عناصری آگاه اصیل و شجاع را می طلبد. این جبهه میدان تاکتیکهای عمیق و تکنیکهای دقیق و نظم و استمرار در عمل است که امیداوریم سازمانها و نهادها به ویژه خانواده های اصیل ایرانی اهمیت آن را درک و خود محوریت این عرصه را عهده دار شوند.

»نگارنده: سرتیپ دوم ستاد جلیل موقوفه ئی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898521

دیگر خبرها

  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • قتل آتشین پدر در خواب با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است