Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:32:49 GMT

قطع یارانه نقدی ۲۰۰هزار خانوار در شهریورماه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۶۱۳

قطع یارانه نقدی ۲۰۰هزار خانوار در شهریورماه

میرزایی از قطع یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد در دوره شهریور امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدا و سیما، حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ گفت: بنابر تکلیف مجلس شورای اسلامی به دولت در قانون بودجه ۹۸، قرار است سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی حذف شوند که در دوره شهریور امسال برای ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد، یارانه نقدی حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیوه اجرایی برای حذف یارانه نقدی خانواده‌های پردرآمد مبتنی بر اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف است یعنی افراد برای خرید و یا فروش خودرو به جا‌های مختلف مراجعه کردند، تملک یک خانه به نام آنهاست، شغل و درآمدی دارند و یا جایی اظهارنامه مالیاتی از آن‌ها ثبت شده است در کل در هر جا اطلاعات افراد متصل به کد ملی آن‌ها جمع آوری و براساس آن وضع مالی افراد سنجیده شده و افرادی که توان مالی بالایی داشتند و جزو سه دهک بالا بودند شناسایی شدند.

میرزایی گفت: حساسیت دولت بر این است که حقی از کسی ضایع نشود و سنجش و تخمین توان مالی افراد با دقت بالا انجام شود.

وی افزود: بنابر این از روز شنبه برای سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه نقدی آن‌ها در این مرحله قطع شده پیامکی با عنوان «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» ارسال می‌شود که به جای سرشماره، عبارت «یارانه» در آن قید شده است.

میرزایی گفت: سرپرستان خانوار در صورت داشتن اعتراض می‌توانند پس از دریافت این پیامک به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و پیامک را ارائه کنند، البته در مراجعه حضوری باید یکی از کارت‌های شناسایی معتبر مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و یا گواهینامه برای احراز هویت همراه داشته باشند.

وی افزود: در دفتر پیشخوان خدمات دولت از سرپرستان خانواری که به حذف یارانه نقدی خود معترض هستند اجازه کتبی گرفته خواهد شد که دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد تا مبتنی بر تراکنش‌های بانکی بتوان دقت تشخیص اولیه در توان مالی افراد را افزایش داد و تصمیم گرفت که آیا این فرد مشمول دریافت یارانه هست یا خیر.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ همچنین گفت:​ در دفاتر پیشخوان دولت کد رهگیری برای سرپرستان خانوار معترض به حذف دریافت یارانه نقدی پیامک خواهد شد که این افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی و کد رهگیری پیامک شده، به سامانه yaraneh ۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات بانکی خود را ببینند اگر دوباره اعتراض داشتند می‌توانند به صورت نظام‌مند اعتراض خود را ثبت کنند البته تا دو ماه پس از ثبت اعتراض، نتیجه از طریق همان شماره پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

میرزایی افزود: افراد دقت کنند شماره همراهی که در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌کنند باید به نام سرپرست خانوار باشد، زیرا پس از ثبت، همه فرآیند اطلاع رسانی از طریق همین شماره همراه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که قرار نیست در فرآیند تشخیص، حقی از کسی ضایع شود، گفت:​ مردم نگران نباشند، زیرا این اطلاعاتی بود که در اختیار ما قرار گرفت و حق اعتراض به نتیجه این اطلاعات نیز محفوظ است. البته فرآیند اعتراض فقط در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و هیچ مراجعه حضوری برای اعتراض پیش بینی نشده است.

براین اساس با توجه به حذف ۲۰۰ هزار خانوار از دریافت یارانه نقدی، حدود ۶۰۰ هزار نفر از دریافت این دوره یارانه نقدی حذف شدند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های مساجد محرم شیراز قطع یارانه هدفمندی یارانه ها یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در مورد گوگل پلی گفت: تاکنون دو بار درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی را در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه ارایه کردیم که هر دو بار با آن مخالفت شد و پیش از سال برای سومین بار این درخواست را ارایه کردیم که قرار شد بررسی مجدد شود و امیدوارم در جلسه آتی که قرار است هفته آینده برگزار شود این درخواست در این کارگروه مطرح شده و امیدوارم دوستان همراهی کنند که رفع فیلتر صورت گیرد.
وی افزود: این کارگروه، ۱۲+۱ عضو دارد که شامل ۱۲ عضو صاحب رای و به علاوه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سیزدهمین عضو این کارگروه هستند که در این بین اکثریت با نمایندگان دولت نیست چراکه دولت در مجموع ۶ رای دارد و باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود.
زارع پور با اشاره به اینکه در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گرفته که بیش از یک سوم از کشور می‌شود، تصریح کرد: هدف گذاری شده که امسال به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه  هدف گذاری دوم امسال این است که حداقل ۲ میلیون خانوار امسال سرویس دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سختی است چراکه در طول یک دهه کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سرویس گرفتند که می‌خواهیم این عدد را در طول یکسال به چهار برابر برسانیم و امیدوارم با همکاری شهرداری‌ها و مسوولان محلی این اتفاق رقم بخورد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های امسال در حوزه فضایی افزود: امسال برنامه ریزی‌های زیادی درباره ساخت و پرتاب ماهواره صورت گرفته است و همچنین رویداد‌های فضایی متعددی داریم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویداد‌ها در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و پرتاب آنها اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟