Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی ادعای وزارت خارجه هند مبنی بر تصرف کشمیر تحت کنترل پاکستان و الحاق آن به خاک خود وزارت خارجه پاکستان واکنش نشان داد. تاریخ انتشار: 22:13 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۹۱۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از داون نیوز، در حالی که بحران در کشمیر تحت اشغال هند همچنان ادامه دارد وزارت خارجه این کشور روز گذشته اعلام کرد: به زودی مناطقی از کشمیر که تحت کنترل پاکستان است را نیز تصرف و آن را به خاک خود ملحق خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص اعلام کرد: سخنان وزیر خارجه هند غیر مسئولانه بود زیرا او آشکار از تجاوز به حریم پاکستان سخن گفته است.

وی تصریح کرد: اینگونه سخنان تنها به افزایش تنش‌ها و حل نشدن مشکلات موجود منجر خواهد شد و ما امیدواریم دستگاه دیپلماسی هند این مساله مهم را در نظر بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت: ما با تمام توان آماده ایم تا از حریم خود دفاع کنیم و هیچ قدرتی توان تجاوز به خاک ما را ندارد.

وی افزود: اسلام آباد از طریق نهادهای مسئول بین المللی در تلاش است تا مشکل موجود را حل کرده و صلح وثبات را به منطقه جنوب آسیا بازگرداند.

گفتنی است از 72 سال پیش تاکنون تنش بر سر کشمیر میان هند و پاکستان وجود دارد و دو کشور مدعی مالکیت این منطقه هستند.

سازمان ملل با ورود به این بحران از دو کشور خواسته بود با برگزاری یک همه پرسی آزادانه تکلیف کشمیر را به دست مردمش بسپرند ولی هند مخالف برگزاری یک همه پرسی شفاف است.

دولت دهلی نو از 45 روز پیش با لغو قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کرد تلاش خود را برای به اقلیت کشاندن مسلمانان جدی کرده است.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار کشمیری را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دیپلماسی پاکستان وزیر خارجه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است

مالک حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به همگانی شدن ورزش در میان مردم به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور اظهار کرد: متأسفانه در ورزش کشور در سطوح بالا و پایین درگیر شعار بوده‌ایم.

وی با اشاره به صراحت اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان در تمام سطوح کشور، ادامه داد: تاکنون این موضوع که وزارت ورزش متولی آن است، اتفاق نیفتاده است و نمایندگان مجلس باید پیگیر اقدامات وزارت ورزش برای توسعه ورزش همگانی باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن برای ورزش نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: در راستای افزایش امید و نشاط اجتماعی و بهبود خلق و خوی مردم همچنین کاهش هزینه‌های استعلاجی و درمانی، ورزش همگانی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و این در حالی است که در اقدامی نادرست، ورزش همگانی فدای ورزش حرفه‌ای شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی به کاهش هزینه‌های درمان کمک خواهد کرد، گفت: وجود برخی از بیماری‌ها در کشور به دلیل نداشتن برنامه مناسب برای ورزش است و با وجود نظام‌نامه‌ها و مصوبات دولت و مجلس، نمی‌توانیم در سطح استان‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان، مردم را دسته‌بندی کرده و برای ورزش آنها برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، گفت: ورزش می‌تواند با ارتقای سلامت، نشاط و بهره‌وری در توسعه مسائل علمی، فرهنگی و اقتصادی اثرگذار باشد و کمک کند تا کشور توانمندی داشته باشیم اما تمام این موارد تنها به شعار و بنر در سالن‌ها خلاصه می‌شود

وی افزود: سلامت و نشاط با دستورالعمل و بخشنامه به دست نخواهد آمد و باید اذعان داشت که کارکنان دولت بیشترین کم‌تحرکی و پشت میزنشینی را دارند که این بی‌تحرکی موجب بیماری‌هایی از قبیل چربی، دیابت و فشار خون شده و که باید خدمات درمانی را افزایش داد.

حسین‌زاده گفت: با توسعه ورزش همگانی ضمن افزایش نشاط، امید به زندگی در کشور می‌توان روحیه جوانان را تقویت کرده و در مقابل خواسته دشمنان مبنی بر ناامیدی و تضعیف جوانان ایستادگی کرد.

کد خبر 6078937

دیگر خبرها

  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • پاکستان خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» شد
  • واکنش امارات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • واکنش پاکستان: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • واکنش عمان به پاسخ ایران به اسرائیل
  • بیانیه قطر در واکنش به اقدام ایران در تنبیه اسرائیل
  • واکنش مصر و قطر به حمله شب گذشته ایران
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل