Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@03:12:32 GMT

توزیع 500 بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان مازندرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۹۵۸

توزیع 500 بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان مازندرانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع 500 بسته آموزشی در قالب طرح «مهر تحصیلی» در بین دانش‌آموزان استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه بسته‌های مهر تحصیلی شامل کیف، انواع لوازم‌التحریر و ... است، افزود: ارزش ریالی هر بسته 100 هزار تومان است و در مجموع 500 میلیون ریال از محل عوائد موقوفات هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: در توزیع این بسته‌ها دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که از سوی ارگان‌هایی چون کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و معتمدین محلات به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند، در اولویت هستند.

حیدری با تاکید بر ایجاد وقف های جدید با نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان و دانشجویان  خاطر نشان کرد: این طرح هر ساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه موقوفه میرزا مهدی خان اشرفی در بهشهر یکی از موقوفات شاخص استان مازندران با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند است، ادامه داد: شهرهای آمل، بابل، بهشهر و لاریجان مجری طرح مهر تحصیلی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  با بیان اینکه عواید موقوفات حوزه تحصیل و کمک به دانش آموزان در راستای نیت واقف هزینه می شود، اضافه کرد: تمامی عواید موقوفات استان بر اساس نظر واقف در وقف نامه عمل می شود و هیچگونه انحرافی در آن وجود ندارد.

این مسئول ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را عامل بسیار مهمی در رشد و شکوفایی ابعاد مختلف استعدادهای جامعه دانست و بیان کرد: هر کسی در ترویج فرهنگ وقف قدم های مثبتی بردارد آن فرد هم از ثواب وقف بهره می برد و چه بهتر است همه ما در ترویج فرهنگ وقف گام برداریم.

حیدری با بیان اینکه همه جامعه و مردم از ثمرات و برکات وقف برخوردار می شوند، گفت: موقوفاتی در استان در راستای کمک به بیماران نیازمند و تجهیز بیمارستان ها وجود دارد که سلامتی به مردم هدیه می دهد و این مسئله بسیار ارزشمند است و ثمرات فراوانی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند

  محمدرضا ریگی مدیرعامل مؤسسه دارالاکرام شهرستان خاش  بیان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن امکانات آموزشی و مساعد نبودن وضعیت اقتصادی خانواده قادر به ادامهٔ تحصیل نیستند که مؤسسه با شناسایی و جذب آنها و بورسیه شدن سعی دارد هیچ دانش‌آموز مستعد و پرتلاشی که به دلایل مالی از ادامه تحصیل بازمانده در سطح شهرستان از آموزش محروم نماند.

وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و کم‌کردن آلام نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت مؤسسه اقدام به اهدای ۱۲۶ سبد معیشتی به دانش‌آموزان کرده است تا گوشه‌ای هرچند اندک از مشکلات این خانواده‌ها رفع گردد.
ریگی ادامه داد: بسته‌های معیشتی شامل کالاهای اولیه موردنیاز خانواده‌ها و خشکبار بوده که تهیه آنها از پیش از نوروز آغاز و در ماه مبارک رمضان بین خانواده‌ها توزیع شد.

مدیر عامل دارالاکرام اظهار کرد: دارالاکرام خاش حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل و فاقد سرپرست مؤثر علاوه بر واریز بورسیهٔ تحصیلی با ارائهٔ خدمات پنج‌گانه در حوزه‌های سلامت، معیشت، کارآفرینی، روان‌شناسی، فرهنگ و هنر و ورزش همراه و یاری‌دهنده دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها است.

ریگی با اشاره به اهمیت آموزش و تحصیل گفت: مؤسسه‌ها و خیریه‌ها با کمک و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل و نیازمند می‌توانند آینده‌ای روشن را برای این دانش‌آموزان ترسیم کنند که این اقدام به‌جز پاداش و اجر دنیوی اندوختهٔ خوبی برای آخرت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین